Na väčšine územia Pásma Gazy už ôsmy deň nefungujú telekomunikačné služby, je to najdlhší výpadok od 7. októbra, teda od začiatku vojny Izraela s palestínskym hnutím Hamas.
Čiastočne funguje spojenie na severe oblasti, informovala dnes palestínska agentúra WAFA. Nefungujúce komunikačné služby komplikujú prácu záchranárom a humanitárnym organizáciám a tiež sťažujú získavanie informácií o situácii v Pásme Gazy.
"Prerušenie komunikácie a internetových služieb v Gaze vstúpilo do ôsmeho dňa a je najdlhšie od začiatku izraelskej agresie v pásme," uviedla agentúra Wafa. Izraelská ofenzíva v Pásme Gazy sa začala vlani 7. októbra a je odvetou za bezprecedentný teroristický útok tamojšieho hnutia Hamasu na Izrael.
Dve hlavné telekomunikačné spoločnosti operujúce v Pásme Gazy Paltel a Oredoo oznámili výpadok minulý piatok. Dnes firma Oredoo uviedla, že jej služby čiastočne fungujú na severe.
Úrady v Pásme Gazy oznámili, že kompletne prerušené sú telekomunikačné služby na juhu a v centrálnej časti pásma. Zamestnanci firmy Paltel uviedli, že nemôžu telekomunikačné body v oblasti opraviť, pretože sa k nim z bezpečnostných dôvodov ťažko dostávajú. Chýba im tiež materiál na opravu. Podľa agentúry WAFA zomreli minulý týždeň dvaja zamestnanci firmy Paltel, keď opravovali telekomunikačnú infraštruktúru v oblasti Chán Júnisu a zasiahla ich strela.
Práve v centrálnej časti Pásma Gazy a na juhu sa už niekoľko týždňov sústredia boje izraelskej armády, ktorá začala pozemnú operáciu koncom októbra na severe, ktorý z veľkej časti zničilo jej bombardovanie.
Väčšina z asi 2,3 milióna obyvateľov sa počas novembra a decembra presunula na juh Pásma Gazy. Asi milión ľudí sa tiesní v oblasti na juhu v oblasti mesta Rafáh, ktoré je hraničným priechodom do Egypta.
Agentúra WAFA uviedla, že ide už najmenej o siedmy výpadok telekomunikačných služieb v Pásme Gazy od októbra, tento je ale najdlhší. Komplikuje prácu aj palestínskemu Červenému polmesiacu, ktorého zdravotníci sa neskoro dostávajú k zraneným, alebo sa k nim nedostanú vôbec.