Ukrajina opakovane vyzvala Rusko, aby vydalo telá ukrajinských vojnových zajatcov, ktorí podľa tvrdení ruských úradov zahynuli 24. januára pri havárii ruského vojenského lietadla. Podľa Rádia Sloboda (RFE/RL) to vyhlásil predstaviteľ hlavnej správy ukrajinskej vojenskej rozviedky Andrij Jusov. Dodal, že ruská strana s tým nesúhlasí.
Aj preto sa Ukrajina - podľa Jusova - naďalej domáha nezávislého medzinárodného vyšetrenia okolností pádu lietadla Il-76, ako aj toho, čo prevážalo: či tam boli - okrem posádky - aj iné osoby alebo i munícia.
Jusov dodal, že 65 zajatých ukrajinských vojakov, ktorých Rusko po nehode I-76 vyhlásilo za mŕtvych, Ukrajina stále považuje za osoby v ruskom zajatí.
Potvrdil tiež, že v rámci výmeny zajatcov, ku ktorej došlo 31. januára, sa domov vrátili Ukrajinci, ktorí mali byť vymenení 24. januára - s výnimkou 65 osôb zo zoznamu tých, čo podľa ruskej strany údajne boli na palube havarovaného lietadla.
Ruský Vyšetrovací výbor (Sledkom) vo štvrtok 1. februára oznámil, že ruským expertom sa podarilo identifikovať pozostatky všetkých ľudí z lietadla Il-76.
Na mieste leteckého nešťastia vyšetrovatelia údajne objavili celkovo viac ako 670 častí tiel obetí, ako aj čiastočne zachované osobné doklady.
"Vyšetrovatelia majú majú k dispozícii genetické profily všetkých členov ukrajinského vojenského personálu, ktorý bol na palube spomínaného lietadla," uviedol vo svojej správe Sledkom.
Ruské vojenské dopravné lietadlo Il-76 sa zrútilo 24. januára ráno v Belgorodskej oblasti. Rusko uviedlo, že lietadlo zostrelila Ukrajina pomocou amerického protilietadlového raketového systému Patriot.
Podľa ruského ministerstva obrany bolo na palube lietadla 65 ukrajinských vojnových zajatcov, ktorých prevážali do Belgorodu na výmenu, ako aj šesť členov posádky a tri sprevádzajúce osoby. Všetci pri incidente zahynuli.
Prípad havárie Il-76 sa v Rusku vyšetruje pre podozrenie z "teroristického" činu.
Ukrajinská rozviedka potvrdila, že k výmene zajatcov 24. januára skutočne malo dôjsť. Dodala však súčasne, že ukrajinská strana nebola informovaná o potrebe zaistiť v ten deň počas určitého časového obdobia bezpečnosť vzdušného priestoru v oblasti mesta Belgorod. V minulosti pritom k takejto komunikácii opakovane dochádzalo.
Po havárii Il-76 začala ukrajinská tajná služba SBU viesť svoje vlastné vyšetrovanie pre podozrenie, že v prípade pádu lietadla došlo k porušeniu zákonov a zvykov vedenia vojny.