Prémioví klienti zažalovali profesijnú sociálnu sieť LinkedIn zo skupiny Microsoft. Tvrdia, že platforma bez súhlasu sprístupnila ich súkromné správy tretím stranám za účelom trénovania generatívnej umelej inteligencie (AI). Informovala o tom agentúra Reuters.
Žaloba požaduje neupresnenú náhradu škody za porušenie zmluvy a kalifornského zákona o nekalej súťaži a tisíc dolárov (962 eur) na osobu za porušenie federálneho zákona o uloženej komunikácii.
Hromadnú žalobu podali v utorok večer na federálnom súde v kalifornskom San Jose milióny zákazníkov služby LinkedIn Premium. Podľa nich firma vlani v auguste v tichosti zaviedla nastavenie ochrany osobných údajov, ktoré používateľom umožňovalo povoliť alebo zakázať zdieľanie ich osobných údajov.
LinkedIn podľa klientov následne 18. septembra aktualizoval zásady ochrany osobných údajov, podľa ktorých údaje novo môžu byť použité na trénovanie modelov AI. V hypertextovom odkaze "často kladené otázky" firma doplnila, že odhlásenie "nemá vplyv na trénovanie, ktoré už sa uskutočnilo".
Podľa žaloby ide o pokus "zahladiť stopy", čo naznačuje, že LinkedIn si bol plne vedomý, že porušuje súkromie zákazníkov a snažil sa minimalizovať právne dopady svojho konania.