Za „marketingový ťah“ označil v utorok šéf francúzskej diplomacie Jean-Noel Barrot veľkonočné prímerie v bojoch na Ukrajine vyhlásené ruským prezidentom Vladimirom Putinom. Podľa Barrota bol tento krok zameraný na obmäkčenie amerického prezidenta Donalda Trumpa, informovala o tom agentúra AFP.
"Prímerie počas Veľkej noci, ktoré (Putin) tak trochu nečakane vyhlásil, bol marketingový ťah zameraný na to, aby prezident Trump nezačal byť netrpezlivý a nahnevaný," povedal francúzsky minister zahraničných vecí pre stanicu FranceInfo deň po tom, čo Rusko po náhlom ukončení spomenutého krehkého prímeria podniklo na Ukrajinu útoky zo vzduchu.
Tie sú podľa AFP v rozpore s Trumpovými nádejami na rozsiahlejšie prímerie medzi oboma stranami konfliktu. Šéf Bieleho domu sa vyjadril, že dohoda by mohla byť dosiahnutá v priebehu tohto týždňa. Predtým však pohrozil, že USA by mohli upustiť od úsilia zaistiť mier v tomto vyše tri roky trvajúcom konflikte v prípade, že nebudú vidieť žiadny pokrok vo vyjednávaní.
Predstavitelia USA, Ukrajiny, Británie a Francúzska sa plánujú tento týždeň stretnúť v Londýne, aby obnovili rokovania o prímerí po minulotýždňovej schôdzke v Paríži, na ktorej sa zúčastnili aj šéf americkej diplomacie Marco Rubio a Trumpov osobitný vyslanec Steve Witkoff.