Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.03.2018, 08:00

Muž, ktorý trpí syndrómom vyhorenia: Je mi úplne jedno, či do môjho domu narazí lietadlo

Novinár v najlepších rokoch, hovorme mu Stanislav (48), bojuje s vyhorením už niekoľko mesiacov.

Muž, ktorý trpí syndrómom vyhorenia: Je mi úplne jedno, či do môjho domu narazí lietadlo

Svoje problémy najprv dokázal potláčať, ale v súčasnosti dospel do štádia, keď mu už nepomôže nič iné, len radikálne riešenie. Kedy pochopil, že pohár pretiekol? Aké príznaky sa uňho prejavili? A čo si vyčíta?

Zdroj: Téma

​Stanislav (meno zachováva Téma na jeho žiadosť v anonymite, pozn. red.) pracuje v médiách na rôznych pozíciách už 27 rokov. Začínal ako fotoreportér, pokračoval ako reportér a dnes pracuje ako publicista – expert. Vzdelaný, skúsený, rozhľadený a až donedávna maximálne kreatívny muž prvýkrát pocítil, že mu práca prerastá cez hlavu, pred niekoľkými rokmi.

„Vtedy som to však ešte prekonal, lebo som mal pred sebou nové výzvy, práca ma bavila a ešte stále som bol schopný fungovať. Zlom prišiel pred asi pol rokom. Najprv som skutočnosť, že nevládzem a vôbec mi to nemyslí, pripisoval únave a vyčerpanosti. Zobral som si voľno, naordinoval som si šetriaci režim, ale vôbec sa to nezlepšovalo. Naopak, bolo to horšie a horšie a vyvrcholilo to tým, že som nebol schopný naformulovať vetu. A keď som aj niečo dal dokopy, tak to trvalo šialene dlho a stále som s tým nebol spokojný,“ spomína na nedávnu minulosť.

Firma chcela pomôcť

Hoci mal pred sebou úlohy s konkrétnymi plánmi a termínmi, jeho nadriadení sa snažili Stanislavovi vyjsť v ústrety a odbremeniť ho. Nemusel sa sústrediť na výkon a mal zabudnúť aj na čísla. V prípade novinárov píšucich aj pre online je totiž dôležité sledovať, aké množstvo čitateľov si klikne na konkrétny autorov článok. To sú tie čísla...

Nenechajte sa obmedzovať