V roku 1900 bolo cestovanie automobilom pomerne komplikované. Nespoľahlivé stroje sa neustále kazili, niečo bolo treba priskrutkovať, iné povoliť, ďalšie vymeniť a tak stále dokola. Situácia odrádzala mnohých, ktorí ešte vždy viac dôverovali železnici alebo konskému záprahu. A tak André a Édouard Michelinovci, ktorí už vtedy vyrábali pneumatiky, dostali nápad – pre zhruba tri tisícky vtedajších automobilistov vo Francúzsku vyrobili príručku, takzvanú Guide Michelin.
Vytlačili ju v náklade 35-tisíc kusov a obsahovala užitočné informácie ako mapy, adresy tých zopár autoservisov, ktoré vtedy vo Francúzsku existovali, či rady, ako si urobiť drobné opravy. K dispozícii bola zadarmo a okrem iného obsahovala aj názvy a adresy niektorých hotelov na prenocovanie či reštaurácií, ktoré bratia Michelinovci odporúčali cestovateľom na občerstvenie.
Ich prvotnou myšlienkou bolo, že ak pomôžu automobilistom tým, že im v tenkej brožúrke sprístupnia užitočné informácie, prispeje to k tomu, že šoférov a automobilov bude na cestách pribúdať. A logicky – čím viac áut, tým viac pneumatík. Príručka bola zadarmo 20 rokov a s každým vydaním sa tešila čoraz väčšej obľube medzi šoférmi.
Pri prvom vydaní bol náklad 35-tisíc kusov, ale už v roku 1909 náklad prekročil 75-tisíc výtlačkov a v roku 2000 pri príležitosti stého výročia Guide Michelin sa vytlačilo r...
Zostáva vám 85% na dočítanie.