Sledujte nás na Instagrame

@tyzdennik_temaFacebook
02.12.2018, 00:00

Ako dosiahnuť úspech na Instagrame? Naučte sa klamať, radí odborník

  • Instagram je plný nádherných fotografií vždy upravených krások popíjajúcich čaj v rozostlanej posteli.
  • Rovnako ako šťastných párov a odporúčaní, akú špirálu teraz používať, alebo ktorý hotel je trendy.
  • Čo z toho je však realita, ilúzia a čo reklama?
Ako dosiahnuť úspech na Instagrame? Naučte sa klamať, radí odborník
Zdroj: archív Mateja Kretíka

MATĚJ KRETÍK (30) sa propagáciou na sociálnych sieťach zaoberá už viac ako šesť rokov. Ako sa dá na zidealizovaných fotkách zarábať? A čo taká propagácia vôbec firmám prináša?

Zdroj: HN

Ako môže človek na Instagrame zarábať?
V prvom rade musí prekonať nejakú zaujímavú hranicu sledujúcich, ktorá však, paradoxne, nemusí byť zase taká veľká. Nechcel by som kategorizovať, pretože každý zaujíma inú sociálnu skupinu. Ale ten, kto sa orientuje na nejakú konkrétne zameranú skupinu, nepotrebuje zase až toľko followerov (sledujúcich, pozn. red.). Takému človeku ich stačí pokojne desaťtisíc.

Desaťtisíc? To už je pre inzerentov zaujímavé číslo?
Ak má daný človek na nejakú špecifickú skupinu naozaj vplyv, tak to často stačí. Ale je pravda, že trh je už trochu zničený. Instagram naraz všetci chcú, každý potrebuje svojho influencera (z anglického slova influence, čo znamená vplyv. Influencer je potom človek, ktorý má určitý vplyv a svojimi názormi, postojmi a myšlienkami dokáže pôsobiť na druhých ľudí, pozn. red.), pretože propagácia na Instagrame je zrazu veľmi cool a trendy.

Lenže?
Málokto to vie chápať nejako globálnejšie a príbehovo. Väčšinou to vo firmách dopadne tak, že takúto propagáciu dostane markeťák ako úlohu od svojho nadriadeného. Nájde si napríklad tridsať influencerov, ktorých sleduje zaujímavý počet ľudí, pošle im e-mail s ponukou a tí potom produkt za pár eur na svojom Instagrame zdieľajú.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu týždenníka Téma. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si balík Digital alebo si nechajte týždenník posielať priamo do vašej schránky.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.