Sledujte nás na Instagrame

@tyzdennik_temaFacebook
20.09.2020, 00:00

Naše hry hrajú milióny ľudí na svete, hovorí šéf slovenskej firmy, ktorej úspechmi sa chváli aj štát

  • Úspechmi slovenskej firmy Pixel Federation sa chváli aj štát, poznajú ju hráči videohier na celom svete.
  • Populárne hry na mobily produkuje v bratislavskej Petržalke.
  • Spoluzakladateľ a šéf firmy Mgr. Art. ŠIMON ŠICKO (45) hovorí, že romantické predstavy ľudí o tom, ako vznikajú hry, už dávno neplatia.
  • Je to čoraz viac o prieskumoch, dátach, analyzovaní. A úplne iný svet je ázijský trh.
Naše hry hrajú milióny ľudí na svete, hovorí šéf slovenskej firmy, ktorej úspechmi sa chváli aj štát
Zdroj: Richard Filipko

Existujú údaje, že vaše hry už hralo 100 miliónov hráčov z celého sveta. Je to správne číslo?
To je počet hráčov, ktorí si počas trinásťročnej existencie našej firmy nainštalovali naše hry. Nehovorí však o tom, či hry hrali sekundu, alebo pri nich zostali dlhodobo. Pre nás je dôležitejší počet denných aktívnych hráčov a počet mesačných aktívnych hráčov.

Tam sú aké čísla?
Každý deň hrá naše hry približne 650- až 700-tisíc ľudí a mesačne sú to viac než dva-tri milióny, podľa toho, ako ide marketing.

Sto miliónov je však číslo, k akému sa veľká časť firiem nikdy nedopracuje. Aké to je, keď viete, že váš produkt si vyskúšalo toľko ľudí?
Je taký fenomén, že keď niekto vyhrá v lotérii a z nuly má odrazu milión, zamáva to s ním, a často aj negatívne. Lenže my sme sa z nuly vypracovávali roky a vnímam to len ako nejaké číslo, ku ktorému sme prišli po naozaj dlhej ceste. Skôr rozmýšľam, prečo to trvalo tak dlho. Firmu som zakladal preto, že som chcel robiť niečo, čo ma baví a stále som zostal trochu „geekom“, podnikateľom som skôr z donútenia. Pre mňa je dôležité robiť produkty, ktoré majú pozitívny ohlas u hráčov a zároveň generujú nejaké plus, z ktorého viem živiť firmu a rodinu. Na druhej strane – nechcem, aby ste ma vnímali tak, že sa hrám na skromného, takže áno, je úspech dostať sa takto ďaleko, nechcem to znevažovať, ale my sme sa vo firme vždy pozerali dopredu, nie dozadu. Na internete je super výrok, že nie je nič staršie ako včerajší úspech.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu týždenníka Téma. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si balík Digital alebo si nechajte týždenník posielať priamo do vašej schránky.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.