Len 3500 kusov špeciálnej limitovanej edície vznikne pre Volkswagen Beetle. Voz dostal prívlastok GSR, ktorý znamená Gelb-Schwarze Renner, alebo aj žlto-čierna strela. Dizajnéri si prepožičali označenie od starého Chrobáka, konkrétne verzie 1303 S. Tá vyšla na cesty presne pred štyridsiatimi rokmi.
Rovnako ako u legendárneho predchodcu má aj Beetle GSR žltú karosériu. Kapoty a nárazníky Chrobáka z roku 1973 boli lakované matnou čiernou farbou. Vzhľad završovali čierne ozdobné lišty pod bočnými oknami a čierno-žlté bočné pruhy nad bočnými prahmi. Aj u nového modelu Beetle GSR sú čierne kapoty, ale navyše aj strecha a kryty vonkajších spätných zrkadiel.
Štvornásobný výkon
Pred 40 rokmi stačil Chrobákovi výkon len 50 koní. Nový Beetle GSR je poháňaný štvorvalcovým motorom s výkonom 155 kW/210 k, preto zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,3 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 229 km/h. Krútiaci moment má hodnotu 280 Nm.
Priemerná spotreba benzínu je 7,3 l/100 km. Nový Beetle GSR sa bude dodávať so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou, ktorú môže na želanie nahradiť šesťstupňový dvojspojkový automat DSG.
Nový kabriolet zatlačí vodičov do sededla
Novú verziu ponúkne aj kabriolet Volkswagen Golf, keď vyjde s označením R. To znamená, že ho bude poháňať benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 195 kW (265 koní). Ten sa bude spájať s automatom DSG, vďaka čomu dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je klasicky obmedzená na 250 km/h.
Pre tento model sú pripravené 18 "kolesá Talladega z ľahkej zliatiny. Športový podvozok je oproti bežnej verzii znížený o 25 mm. Auto sa dočkalo aj rozšírenia bočných prahov a zadného spojlera, ktorý je vyvedený vo farbe karosérie. Vozidlo sa predvedie na autosalóne v Ženeve.
Snímky: Volkswagen