V polhodinovom videoteste vychŕlim nejeden zaujímavý údaj či parameter. V skratke, Audi RS4 B8 je nádherná beštia. A funguje ako nikdy predtým! Už po chvíli sledovania si uvedomíte, že superlatívami na adresu novej RS4 nešetrím, práve naopak. Preháňam? Vôbec nie! Prečo? Lebo v Audi si po desaťročiach konečne dali povedať. A tak sa podarilo vytvoriť azda najlepšie Audi RS4. Ak nie rovno naj Audi RS!
Audi RS4 Avant 4,2 V8 FSI Quattro typ B8 (III. gen)
PLUSY:
+ asi najkrajšie kombi na svete,
+ perfektne spracovaný interiér,
+ šokujúco skvelé jazdné vlastnosti,
(neutrálna, predvídateľná, pokojná i dravá)
+ motor má absolutórium, za všetko,
+ do mesta, na diaľnicu aj na okruh,
+ diferenciály svetovej špičky robia divy,
(stredný torsen, zadný torque vectoring)
+ karbón-keramické brzdy vpredu stačia,
+ presné, precízne riadenie aj s premenlivým prevodom,
+ prevodovka S-tronic urobí všetko lepšie,
(predvída, nepreradí, dá medziplyn, je komfortná, radí hladko, alebo kopne...)
+ zákl. cena 82 000 € je akceptovatelna.
MÍNUSY:
- len kombi,
- 20" disky sú v každom smere nepraktické,
- príplatky za 34 000 €?!,
- agresívny adaptívny tempomat,
- nepríjemné blikanie systému LDWS,
- prekombinované možnosti nastavenia,
(motor, prevodovka, pruženie, riadenie, diferenciál, plyn, tempomat... každé má 3 možnosti).
Snímky: Miro Glasa