Sympatický Poliak, ktorý má za sebou roky praxe v Renaulte, dnes maľuje elektromobily Audi. Nemecká značka ich chystá hneď niekoľko. Dnešné mohutné SUV e-tron veľmi skoro doplní športovejšie tvarovaná odvodenina, premiéra verzie Sportback bude na autosalóne v Los Angeles tento rok v novembri. Budúci rok sa predstaví ďalšia novinka v podobe športového štvordverového kupé e-tron GT, ktoré bude dvojčaťom Porsche Taycan, píše iDNES.cz.
Takto by mohol vyzerať jeden z najkrajších modelov Audi - s elektrickým pohonom
A následne príde Q4 e-tron, čo je ďalšie SUV, menšie a rafinovanejšie tvarované ako normálny e-tron, postavené na novej platforme MEB koncernu Volkswagen určenej pre elektromobily. Prečo auto, aj keď netankuje z čerpacej pištole ale zo zásuvky, stále vyzerá rovnako: môžu za to predpisy, aerodynamika a peniaze. "Predná časť je vlastne jasne daná predpismi, je presne určené, v akej výške a kde majú byť svetlá. U nízkych áut musia byť zaoblené rohy kvôli crashtestom s chodcami," vysvetľuje Parys Cybulski, dizajnér Audi pri náhľade do budúcnosti ingolstadtskej automobilky.
A tak sa definovalo napríklad to, že predné svetlá nemôžu byť veľmi nízko, musia byť viditeľné z bokov a podobne. Preto majú dizajnéri len veľmi málo priestoru ako s nimi hýbať. "Rohy musia byť zaoblené, je presne dané, kam musí v crashtestoch dopadnúť telo pri strete s chodcom. Musíte zabrániť tomu, aby hlava dopadla na hranu kapoty, takže sa tvaruje nárazník tak, aby telo dopadalo doprostred, na voľnú plochu," vysvetľuje Cybulski. A pri strete na roh má naopak auto chodca "odhodiť" do strany.
Na bokoch chystaného nízkeho kupé e-tron GT zas ilustruje aerodynamiku a prácu s proporciami. Aerodynamika tvorí veľkú časť jazdných odporov, práve pri elektroautách extrémne závislých na prácu s energiou treba teda preplávanie vzduchom vyšperkovať. A odskúšané postupy majú vývojári zas ohmatané na "normálnych" spaľovacích autách.
"Línia strechy je daná tiež ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.