Mazda3 je medzi nami už nejaký ten mesiac. Iste ju už stretávate po celom Slovensku. Ak s ňou nemáte osobný kontakt, možno ste zvedaví aká je.
Na jednej strane ma Mazda3 nenadchla tak ako to zvládla 6-ka, no je fakt, že je to do značnej miery práve vina väčšieho typu. Keby na svet prišli v opačnom poradí, gradovanie by bolo skvelé. Na druhej strane však platí, že lepšie auto v tejto kategórii asi ani nenájdete. Naozaj, tak vydarená je Mazda3.
Napriek tomu, že nedostatkov, ktoré jej vyčítam má o čosi viac než by som predpokladal.Ázijským, alebo presnejšie hlavne japonským autám mnoho novinárov vyčíta obmedzené spektrum ponuky. Som jedným z nich.
V čase keď Nemecké značky ponúkali každému svojmu typu tri až štyri motory, Japonci neochotne ponúkli dva. Dnes má Mazda3 v ponuke tri (topmodel MPS ešte neexistuje) v podobe 1,5i s výkonom 74 kW (100 k), dve výkonové verzie 2,0i (88 a 121 kW - 120 a 165 k) a aj 2,2 litrový diesel so 110 kW (150 k).
Druhou komplikáciou pre slobodnejši výber sú len dve karosárske verzie, hatchback a sedan. Byť, minimálne v Európe, bez kombíka je prešľap. Aby toho nebolo málo, sedan nemožno kúpiť s najslabším ani najsilnejším motorom. Dokonca ani stupne výbav nemožno kombinovať s motormi ľubovoľne. Toto mi veľmi pripomína 80. a 90. roky v Európe.
Ale dosť bolo negativizmov. Zodpovedne vám môžem potvrdiť, že ak v prieniku toho čo hľadáte máte aj nejakú Mazdu3, začnite nad ňou smrteľne vážne uvažovať. Nebuďte leniví a choďte na predvádzaciu jazdu s ňou. Dbajte na to, aby nebola len 10 km krátka a vôbec najlepšie bude, ak Mazdu3 vezme na cesty za mestom ktoré poznáte. Zážitok z vedenia tejto „mladej kočky“ je naozaj nezabudnuteľný.
Dámy a páni, v prípade Mazdy3 máte (hlavne vo vyšších výbavách) dočinenia z absolútnou špičkou kategórie nižšej strednej triedy. A to dokonca aj v prípade, že by ste s ňou chceli porovnávať prémiovky ako Mercedes A, BMW 1 alebo Audi A3.
Prisahám. Iste, nemá niektoré technológie a možnosti kombinovať výbavu a motory ako spomínaní prominenti, ale v mnohom ich predčí (podvozkom, jazdnými vlastnosťami a interiérom určite) a cenou len poteší. Osobne si myslím, že Mazda3 mohla získať titul Auto Roka 2014 s o chĺp viac argumentami než Peugeot 308.Zabudnite na tituly. Tie žiadne auto lepším ani horším neurobia.
Mazda3 2,0 HB Skyactiv
PLUSY:
+ krásna, emotívna, podmanivá ako
Alfa Romeo,
+ hmotnosť len 1220 kg
+ najlepší pasívny podvozok v triede,
+ interiér má tvary a ergonómiu,
+ adaptívny tempomat dokonalejší
než má väčšina konkurencie,
+ riadenie, volant, komunikatívnosť,
+ perfektné radenie takmer ako v mx5,
+ športovo-komfortné sedadlá,
+ úsporná (viac v meste ako na diaľnici),
+ naozaj kvalitné audio,
+ HeadUp displej vidno aj cez
polarizačné okuliare,
+ prístrojový panel ala superšport,
+ inteligentný bezkľúčový prístup,
+ automatické diaľkové svetlá.
MÍNUSY:
- nepresvedčivá dynamika,
- striedanie materiálov vnútri,
- nad 3500 ot nepekne hlučný motor,
- headup displej sa nedá sklopiť,
- postavy nad 180 cm vidia headup zle,
- celkové krátke sprevodovanie
(až 3300 ot na 6 pri 130 km/h)
- sedačkám chýba kolíska.
Pripravení v spolupráci s TopSpeed.sk