lužobné auto manažéra musí spĺňať viacero na prvý pohľad možno protichodných požiadaviek. Musí byť reprezentatívne, bezpečné, spoľahlivé, pohodlné a v neposlednom rade musí mať nízke náklady na prevádzku. Vybrať také a pritom rešpektovať aj firemné zvyklosti, ktoré často limitujú výber značky, nie je jednoduché. Na prvý pohľad je Peugeot 508 SW typicky francúzsky – ponúka precízne spracovanie a nadčasovú techniku. Presvedčili sme sa o tom na vlastnej koži. Priestranné kombi s označením SW sme dôkladne preverili v rámci náročného dlhodobého testu. Počas necelého roka sme s ním najazdili 35-tisíc kilometrov, približne 5-tisíc mesačne. Testované auto malo najsilnejší motor a výbavu GT. Kombi 508 nás v mnohom milo prekvapilo, no objavila sa aj malá porucha.
Auto nielen pre Európu
Robustne pôsobiaca päťdverová karoséria radí model 508 SW niekde medzi strednú a vyššiu strednú triedu. Centimetre navyše cítiť vnútri auta, interiér je skutočne priestranný, no na druhej strane kombi svojimi rozmermi nie je nemotorné, a to ani v hustej premávke.
Model 508 je verný aktuálnej firemnej tvári značky. Mohutná predná časť má veľkú masku chladiča, ktorá spolu s čírymi svetlometmi evokuje výraz tváre šelmy. Chválime svetelný výkon. Cez deň je auto dobre viditeľné vďaka LED svetlám, v noci cestu osvetľujú natáčacie xenóny. V zadnej časti má kombi verzia červené, horizontálne tvarované svetlá, nárazník zdobí dvojica veľkých chrómových výfukov, naznačujú výkonový potenciál auta. Luxusne pôsobiacemu interiéru dominuje palubná doska
s jednoduchým a elegantným štýlom. Mohla by mať však viac odkladacích miest.Na palube je viac prvkov nadštandardného vybavenia, ako napríklad „head-up“ displej, bezkľúčový prístup a štartovanie, parkovací asistent alebo panoramatická presklená strecha. Pravému kombi nemôže chýbať veľký batožinový priestor, jeho objem je 660 litrov. Operadlá delených sedadiel možno sklopiť jedným pohybom a vytvoriť rovnú podlahu. Náklad sa jednoducho fixuje pomocou siete a viacerých úchytov.
Tichá sila
Veľké, čiže aj relatívne ťažké kombi s celkovou hmotnosťou približne 2 tony sa na cestespráva mimoriadne pokojne. Veľkopriemerové kolesá majú športové pneumatiky s rozmerom 235/40 R19. S nimi súvisí jediná porucha, ktorá sa počas dlhodobého testu vyskytla. Na jednom kolese sa zlomil hustiaci ventil. Auto okamžite informovalo o strate tlaku na centrálnom displeji, do najbližšieho pneuservisu sme sa dostali po namontovaní dojazdového rezervného kolesa.
Turbodiesel so silou 204 koní pracuje ticho a dostatočne úsporne. Pri bežnom režime jazdy si nový Peugeot 508 SW vypýta približne osem litrov nafty na sto kilometrov, v mimomestskej premávke aj o dva litre menej. Peugeot 508 patrí medzi vydarené autá svojej kategórie. Ako jeden z mála sa môže porovnávať s etalónom fleetu, Volkswagenom Passat. Iste aj preto sa presadil aj medzi firemnými vozidlami. Je to solídny model s nadštandardnou kvalitou. Presvedčil nás o tom počas nášho dlhodobého testu. Tvrdé zaobchádzanie v kombinovaných podmienkach prevádzky zvládol bez zaváhania.
Snímky: Autor