StoryEditor

Test HN: Auto pre útlu ženu i mohutného chlapa

29.04.2013, 00:00
Nová generácia „esúvéčka“, Toyota RAV4, nám spotrebovala toľko, ako bežné auto strednej triedy.

Nová Toyota RAV4 je jedinečná a na svojich predchodcov sa takmer vôbec nepodobá. Testovali sme ju s najvyššou výbavou Style a dravým, najsilnejším ponúkaným motorom, štvorvalcom 2,2 D-4D so 150 koňmi pod kapotou. Auto sa úžasne ovládalo, dobrý pocit znásobil vyvýšený pohľad na cestu. S autom sme najazdili 1 300 kilometrov, v meste i na diaľnici, a jeho spotreba sa nevyšplhala nad šesť litrov na sto kilometrov.

Inovačný interiér

Tvorcovia novej RAV4 tvrdia, že interiér nového auta bol navrhovaný so zreteľom hlavne na pohodlie vodiča. Bola upravená poloha sedadla, rozsah jeho nastavenia, ako aj sklon volantu, všetko s cieľom navodiť atmosféru kokpitu. Faktom je, že za volantom sa pohodlne usadí útla žena a aj mohutný chlapík. Čo sa týka samotných sedadiel, ocenili by sme o niečo širšie operadlá, na druhej strane chválime možnosť nastavenia sklonu zadných sedadiel, zvyšuje to pohodlie sedenia na dlhšie vzdialenosti. Priestoru v kabíne je nadostač. Auto profituje okrem iného aj z predĺženia rázvoru. 

Vnútrajšok nového modelu RAV4 je podľa nás vzhľadovo veľmi konzervatívny a funkčne veľmi praktický. Každé oko poteší prítomnosť veľmi kvalitných povrchových materiálov či riešení, ktoré vám spríjemnia bežné používanie auta. Je v ňom množstvo odkladacích priestorov, jednoduchý a rýchly systém posunu a sklápania sedadiel.

Palubná doska je delená horizontálne. Väčšina z ovládacích tlačidiel je poruke a analógové prístroje sú dobre čitateľné. Prístrojová doska hrá farebnými kombináciami, ktoré zdôrazňujú tvar a materiál každého prvku. Vďaka tomu je interiér pôsobivejší.

Suverén nielen na ceste

Počas normálnych jazdných podmienok sa automaticky aktivuje pohon predných kolies, kvôli nižšej spotrebe paliva. V normálnom režime, keď nie je aktívny športový ani režim uzamknutia, tak sa prenos krútiaceho momentu na zadné kolesá aktivuje nielen v momente, keď sa predné kolesá začnú pretáčať na klzkom povrchu, ale taktiež v prípade, keď systém zaznamená nedotáčavosť počas prejazdu zákrutou. Celková prispôsobivosť a jazdné vlastnosti vozidla sú vďaka tomu dokonalejšie pri jazde na ceste aj mimo nej.

Ak si zvolíte športový režim, prenos krútiaceho momentu na zadné kolesá sa aktivuje ešte pred tým, než systém zaznamená nedotáčavosť. Od momentu, ako otočíte volant, systém smerovania krútiaceho momentu pri pohone 4x4 aktivuje novovyvinutú funkciu predčasného prenosu krútiaceho momentu a automaticky začne jeho časť prenášať na zadné kolesá. Pomôže tak vodičovi zatáčať.

Ak systém zaznamená skutočnú nedotáčavosť vozidla, prenos krútiaceho momentu na zadné kolesá sa zvýši až na 50 percent.


Svojský dizajn

Auto vzniklo vo vlastnom dizajnérskom štúdiu. Štvrtá generácia kompaktného univerzálneho SUV je o 205 mm dlhšia než predchádzajúci model, dosahuje celkovú dĺžku 4 570 mm.

Na druhej strane je o 25 mm nižšia a 30 mm širšia a môže sa pochváliť výrazným rázvorom. Nová tvár značky Toyota kombinuje štýl mriežky chladiča Under Prio 

rity so svetlometmi a dennými LED svetlami, vďaka čomu nové SUV získalo mohutnejší, dynamickejší a výrazne agilnejší vzhľad na ceste. Súčasťou dizajnu je veľký lichobežníkový otvor v spodnej časti predného nárazníka a menšia mriežka v hornej časti, ktorá sa tiahne celou šírkou medzi novými svetlometmi.


Veľký lichobežníkový otvor v spodnej časti nárazníka, zboku ohraničený zapustenými hmlovými svetlami, je zdôraznený kontrastným čiernym živicovým povrchom nárazníka. Na dverách sa už nenachádza rezervné koleso, čím nový model RAV4 získava čistejší dizajn. Predné a zadné rohy karosérie, kryty kolies a vonkajšie spätné zrkadlá minimalizujú vzduchové turbulencie.

Kabína sa smerom dozadu zužuje. Aerodynamické zlepšenia pozitívne vplývajú na hlučnosť a najmä spotrebu auta. 


 

Technické špecifikácie:

01 - Modified: 2004-10-28 09:31:39 - Feat.: 0 - Title: O dva mesiace štartuje sporenie na penziu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 08:55