Nová generácia najvyššieho modelu mladoboleslavskej automobilky sa oficiálne predstaví budúci rok na autosalóne v Ženeve, ktorý otvára brány vždy prvý marcový týždeň. V predvečer otvorenia pekinského autosalónu to prezradil šéf mladoboleslavskej značky Winfried Vahland.
Tretia generácia Škody Superb sa predstaví v budúcom roku. Doraziť majú opäť dve karosárske varianty: sedan (alebo skôr liftback s veľkým vekom kufra) a kombík. Nová manažérska škodovka má dostať odvážnejšie tvary. Podľa informácií zo zákulisia ale príde o zaujímavo riešené veko kufra s dvoma možnosťami otvorenia (Twindoor).
Škoda Auto na pekinskom autosalóne predstaví v čínskej premiére tretiu generáciu Octavie. Podľa Vahlanda je to kľúčový model značky. Pre čínsky trh dizajnéri obohatili vzhľad o chrómové doplnky. Šéf automobilky pre české médiá uviedol, že sa pre Čínu nechystá prevedenie s predĺženým rázvorom.
"Octavia je v tejto podobe priestranná dostatočne," vysvetlil. Podľa Vahlanda nedorazí do Číny ani prevedenie Octavia Combi. Na tamojšom trhu Škoda ponúka v tomto prevedení len model Superb. Vo vozovom parku Číňanov však prevládajú najmä sedany.
V uplynulých dňoch Škoda uviedla na čínsky trh hatchbackovú podobu Rapidu, verziu Spaceback. Na pekingský autosalón Škoda nepriviezla koncept Vision C , ktorý bol pred mesiacom a pol jednou z hviezd ženevského autosalónu. Vahland to vysvetľuje tak, že značka chce upútať pozornosť hlavne na novú Octaviu.
Zopakoval ale, že štvordverové kupé Vision C naznačuje dizajnové poňatie novej fabie, ktorá sa predstaví tento rok, a Superbu. "Hlavne podobu superbu," dodal v Pekingu Vahland. To sľubuje, že by sa podoba novej generácie vlajkovej lode nemusela od výrazne tvarovaného konceptu príliš vzdialiť.
Meno Snowman nie je vôbec isté
Šéf českej značky ešte naznačil, že Škoda intenzívne pracuje na veľkom SUV, ktoré sa má zaradiť v ponuke automobilky nad model Yeti. "Sme kúsoček od konečného potvrdenia. Chýba len málo," povedal. Vývojári a dizajnéri teraz pracujú na prototypoch SUV.
Meno Snowman, o ktorom sa pre nový mohutný model špekuluje, je podľa Vahlanda výmyslom médií. "Ale je to pekný pracovný názov," dodal pobavene. Prezradil však, že aj názov Yeti bol pôvodne len pracovný.
Koncern Volkswagen, ktorý značku Škoda vlastní, v minulom roku predal v Číne 3,3 milióna áut. Z toho bolo necelých 230-tisíc škodoviek. V Číne sa v minulom roku predalo cez dvadsať miliónov áut.
František Dvořák
Snímka: archív