Aston Martin Cygnet končí. Pomerne rýchly koniec výroby je jediným logickým vyústením existencie malého Aston Martina, ktorý bol viac menej iba na smiech.
Prečo Cygnet vôbec vznikol? Britský výrobca jednoducho do svojej ponuky potreboval auto, ktoré by bolo „ekologické“ a ukojil tak zvrátené chúťky tvorcov rôznych limitov a obmedzení. Cygnet je v podstate Toyota iQ s unikátnym dizajnom a interiérom. Najpodstatnejšie malo byť to, že okrem luxusu na kapote má znak Aston Martin.
Cygnet však môžeme považovať za hocičo, len nie za malé, pekné a dostupné auto. Aston Martin chcel za svoj najmenší model približne 37-tisíc eur. Nemožno sa teda čudovať, že Cygnet nechcel takmer nikto.
Automobilka neprezradila koľko kusov sa jej podarilo predať. Výroba odštartovala v roku 2011. Ak však predsa len máte o toto auto záujem, stále si ho môžete kúpiť. Aston Martin má po celom svete skladové vozidlá, ktoré sa teraz pokúsi rozpredať.
Napriek tomu, že Cygnet bol vo výrobe len necelé tri roky, zo strany Aston Martina nejde o rekord. V súčasnosti ho drží typ Virage, ktorý mal byť článok medzi DB9 a DBS. Výsledkom bolo, že výroba skončila 18 mesiacov po jej začiatku.
Pripravené v spolupráci s: