Má ideálnu veľkosť do mesta, pohodlný podvozok a spotrebu na úrovni 5,5 litra. Cez víkend sme premiérovo vyskúšali to, čo prinesie facelift najobľúbenejšieho Citroenu na Slovensku. A ako dopadli prvé testovacie jazdy? Auto prešlo len malou zmenou dizajnu, a teda majitelia predchádzajúceho môžu byť úplne pokojní.
C4 morálne nezostarol, len zlepšil svoje kvality. Napríklad dostal denné LED svietenie a rovnako LED svetlomety v zadu. Vo vnútri je za príplatok dokonalejší displej a k dispozícii sú aj nové, šetrnejšie motory.
Jedným z dôvodov, prečo by ste mali uvažovať nad týmto vozidlom je jeho podvozok. Má výborné nastavenie a je pre jazdu mestom vo svojej kategórii doslova komfortný. Ani na okreskách sa nestratí, no jeho „mäkké“ nastavenie má vplyv na rýchlosť.
V praxi to znamená, že napríklad pri diaľničnej rýchlosti, ktorá mierne presahuje dovolené limity, auto na ceste „pláva“.
Dôvodom, prečo Citroen môže pokojne vyskakovať z radu, je spracovanie interiéru a použité materiály. Nato, že auto začína na cenovke 12 tisíc, je to skutočne veľmi slušné.
Dvere, sedadlá či vrchná časť palubovky majú ukážkové spracovanie. Mäkké plasty, príjemné materiály a množstvo odkladacieho priestoru. S tlačidlami okolo multimediálneho systému je to už horšie. Kde-tu niečo pri stlačení vrzne.
Na veľkosť auta je veľmi slušný aj kufor (408 litrov) či priestor na zadných sedadlách. Citroen C4 pokojne poslúži štvorčlennej rodine. A neurazí ani spotreba.
Pod kapotou sme mali diesel s objemom 1,6 litra, ktorý k nám ale príde až v lete. Zatiaľ ho v ponuke nenájdete. V meste jazdil pohodlne za 5,5 litra, no testovali sme úplne nové auto s nezabehnutým motorom. Teda spotreba reálne môže klesnúť pod päť litrov.
Facelift Citroenu C4 môžem tak po prvých kilometroch hodnotiť, ako auto s dobrým a pohodlným podvozkom, kde môžete v budúcnosti jazdiť po meste so spotrebou pod päť litrov.
Snímky: Citroen, autor