Porsche Panamera je na trhu od roku 2010. Ide o jeden z netradične poňatých typov značky, ktorý mal podľa plánov zaznamenať úspech ako Cayenne. Síce sa tak nestalo, no Panamera za to až tak nemôže. Jednoducho nie je SUV, ktoré je v aktuálnom svete horúcim artiklom. Rozhodne však nejde o prepadák. Toto Porsche je skôr päťdverovou 911. Na prvý pohľad sa vyznačuje rozporuplným dizajnom, ktorý mnohým ľuďom nevyhovuje. Podľa nás ide o najkrajšie Porsche, aké v posledných rokoch vzniklo.
Na ceste je druhá generácia Panamery. Síce ešte zatiaľ na dvere neklope, no výrobca na nej pracuje. Spoznať by sme ju mali v roku 2016 na autosalóne v Paríži. Zlou a zároveň dobrou správou je, že Porsche chce zapracovať na kritizovanom dizajne. Okrem iného však typ zapracuje na svojej hmotnosti.
Nová Panamera bude stáť na platforme MSB, v ktorej má prsty aj Bentley. Koncepčne vychádza z konštrukcie 911 991, kde Porsche použilo 5 rôznych materiálov ako napríklad horčík, oceľ alebo hliník. Vďaka tomu kupé schudlo 45 kg. Podobný scenár očakávajme aj s Panamerou. Jej hmotnosť by mala dosahovať 1,8 až 1,9 tony. Rozmery podľa všetkého ostanú rovné. Zmenou prejde len rázvor, ktorý bude dlhší a výrobca skráti previsy karosérie.
Dizajnový šéf, Michael Mauer, hovorí, že silueta vozidla ostane rovnaká. Na prvý pohľad bude jasne identifikovateľné, že ide o Panameru. Napriek tomu bude automobil vyzerať inak. Ako? To ešte nevieme. V interiéri dôjde k zníženiu počtu ovládacích prvkov, ktoré Porsche združí do dotykového displeja.
Z pohonných jednotiek počíta nová generácia s existenciou šesť a osemvalcových motorov. Porsche údajne pracuje na vývoji nových prevodoviek, o ktorých zatiaľ nevieme nič. Podstatné však je, že nová Panamera dostane na výber ako automat, tak aj manuál.
V hre je dokonca aj dvojdverová verzia. Nejde však o veľmi pravdepodobný scenár, pretože Porsche by ďalšie kupé takmer nemalo kde vyrábať. Jeho výrobné kapacity sú obsadené. Podstatné však je, že druhá generácia Panamery dorazí až v modelovom roku 2017. Na druhej strane, výrobca chce do roku 2018 ročne produkovať 200 000 automobilov a teda veľké uvoľnenie vo výrobných linkách očakávať nemožno.
Pripravené v spolupráci s: