Nech by si športový pilot robil aj tri zoznamy áut, ktoré by bol pre ich zdatnosti na ceste ochotný kúpiť, Audi TT by nebolo ani na jednom z nich. Naopak, na zozname krásy a originality by „TéTéčko“ bolo vysoko s každou z ostatných troch generácií.
Iste, niekomu sa viac páči prvá, iným zas druhá. Faktom je, že Audi TT (ako väčšina bežných modelov) nebolo športiakom o nič viac, než je Q7 teréniakom. To sa však mení.
To, čo sa v ďalšom videoteste z cyklu „na dobré auto nie je ani polhodina dosť“ dozviete asi len tak neprehltnete. Veď kto by už ospieval TeTéčko pre iné než jeho tvary schopnosť baliť baby?
Je to vydarená „kára“
Aký chalan, či muž, ktorý sa venuje športovej jazde aspoň rekreačne, alebo na simulátore by kedy poškuľoval po bežnom Audi TT? Nuž, odteraz minimálne ja. A som si istý, že by mal každý, kto to s autami a volantom vie a má čo-to za sebou.
Sám stále len ťažko verím tomu, čo v teste konštatujem. Keby sme sa bavili o verzii RS, alebo TTS dávalo by to zmysel. No, že je základné Audi TT III. generácie tak vydarená „kára“ by som netipoval ani za cudzie peniaze. Mimochodom, na margo peňazí sa tiež absolútne niet na čo sťažovať. Iste, nie je to žiadne ľudové auto.
No základná verzia 2,0 TFSI s pohonom predných kolies a 6 stupňovým manuálom stojí necelý milión niekdajších korún, teda 32 500 € (bez DPH). Celková základná cena je rovných 39 tisíc.
Nikdy nebolo lepšie
To, že TT môže stáť aj vyše 60 tisíc snáď nikomu vysvetľovať nemusím. No také, ako sme mali na vyskúšanie, s cenovkou necelých 45 000 € (bez DPH, celkovo čosi nad 51 tisíc €) sa nám zdalo byť skvelé. Rád by som upozornil, že spomínané ceny vo videoteste sú bez DPH.
V Ingostadte sa v Audi s TT pochlapili v každom smere viac než kedykoľvek predtým. Podľa mňa TT nikdy nevyzeralo lepšie a na betón nikdy lepšie nejazdilo. Nikdy nebolo menej nedotáčavé, nemalo tak dobre rozloženú hmotnosť, tak dobre vyladený podvozok, nikdy lepšie nebrzdilo a ani neznelo. Zamakali aj v oblasti pohotovostnej hmotnosti.
Neviem ako inak nazvať to, čo nové Audi TT predviedlo. Najmä s ohľadom na to, že s každou predošlých generácí mám opakované skúsenosti s rôznymi verziami. Veď si len pozrite tabuľku plusov a mínusov.
PLUSY:
+ nádherný dizajn
(agresívny a pekný zároveň),
+ vypínateľné ESC,
+ jazdné vlastnosti,
+ tendencie k powerslidu,
+ výkonné a nevädnúce brzdy,
+ prehľadný, jednoduchý interiér,
+ nízky aerohluk,
+ super posed, perfektné špor. sedačky,
+ volant za vzhľad, dotyk a riadenie,
+ fajn komb. spotreba 8,4 l
(s ohľadom na výkon),
+ aktívny podvozok pre všetky situácie a režimy,
+ StartStop ON len v režime efficiency,
+ virtual cockpit je špica vec,
+ origo ovládanie klímy a vetrania na prieduchoch,
+ miesto aj pre ozaj vysokých vodičov.
MÍNUSY:
- tvrdosť akt. podvozka sa mení minimálne,
- voda steká priamo do kufra,
- kastlík len na rukavice
- trochu hluk od kolies,
- málo sériových aktív. prvkov bezpečnosti,
- verzia quattro len s Stronic prevodovkou.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk