Šéfdizajnérom značky Škoda je už nejakú dobu Jozef Kabaň. Známy slovenský dizajnér posunul vzhľad súčasných škodoviek na úplne inú úroveň. Samozrejme, hodnotenie dizajnu je subjektívne, každému sa predsa páči niečo iné. Väčšine ľudí sa však vzhľad nových modelov Škoda páči. Dizajn Škody dokonca ocenili aj odborníci.
Nová Škoda Superb získala ocenenie Best of Best v kategórii Dizajn exteriéru vozidiel objemových značiek súťaže Automotive Brand Contest 2015. O prvé miesto sa však musí podeliť s Mazdou CX-3. Tak rozhodla porota Rady pre dizajn (German Design Council). Významné ocenenie prevezmú zástupcovia automobiliek 15. septembra počas autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.
„Nový Superb je plný sily, suverénny a emocionálny. Rázvor narástol o 80 mm, súčasne sa o 61 mm skrátil predný previs. Táto nová architektúra dodáva automobilu eleganciu a dynamiku,“ hovorí šéfdizajnér značky Škoda, Jozef Kabaň. „Od prednej časti až po zadnú, od veľkých kolies až po jemne klesajúcu líniu strechy zaujme nový model jasnou geometriou, výrazne kontúrovanými plochami, sošnými tvarmi, puristickou precíznosťou a elegantnými líniami,“ dodáva Kabaň.
„Skvelý automobil, ktorý v sebe rovnakou mierou snúbi eleganciu a odolnosť, estetiku a praktickosť, hrdosť majiteľa a rozumné prevádzkové náklady, vrátane nízkej straty hodnoty automobilu," zdôrazňuje porota Rady pre dizajn. „Zaujímavá kombinácia, ktorá sa v tejto podobe často nevyskytuje.“
Iniciátorom a organizátorom súťaže Automotive Brand Contest je nezávislá Rada pre dizajn. Tá patrí medzi popredné svetové kompetenčné centrá pre komunikáciu a transfer vedomostí v oblasti dizajnu. Nadáciu založili v roku 1953 z iniciatívy nemeckého Spolkového snemu za účelom posilnenia dizajnérskej kompetencie nemeckého hospodárstva. Jej úlohou je komunikovať neustále zvyšovanie hodnoty značky strategickým využitím dizajnu. Okruh zriaďovateľov má aktuálne viac ako 200 podnikov.
S jedenástimi rôznymi kategóriami a štyrmi špeciálnymi pokrýva Automotive Brand Contest kompletné spektrum dizajnu, ktoré siaha od samotného dizajnu automobilov prémiových aj veľkosériových značiek, cez stratégie dizajnu a multimediálne prepojenie, až po kampane a eventy. Nezávislá medzinárodná odborná porota v roku 2015 pozostávala zo šiestich zástupcov médií, dizajnu, komunikácie značiek a vysokých škôl.