Dieselové motory sa v posledných rokoch dostali do veľmi nepriaznivej situácie. Po škandále s emisiami, známom ako „Dieselgate“, ktorý otriasol predovšetkým koncernom Volkswagen Group, začala ich popularita v Európe prudko klesať. Zatiaľ čo podľa aktuálnej analýzy nemeckého združenia ADAC sa trhový podiel dieselových áut v Nemecku hýbal na úrovni približne 50 percent na začiatku tisícročia, v súčasnosti klesol už iba na približne 20 percent. U nás je to dokonca ešte o štipku menej.
Výrobcovia postupne od tejto technológie ustupujú v prospech hybridných pohonov a elektrifikácie, aby splnili stále prísnejšie emisné normy Európskej únie. Mnohé mestá dokonca už začínajú zavádzať zóny s nízkymi emisiami, kde majú staršie diesely úplne zakázaný vjazd.
Keď už sa zdá, že éra dieselových motorov neodvratne smeruje ku svojmu koncu, prišla správa, ktorá pripomína silné stránky naftových agregátov a časy, keď nebolo výnimočné prejsť na jednu nádrž aj ďaleko viac ako tisíc kilometrov. Len si predstavte, že by ste mohli vyraziť z hlavného mesta Slovenska, navštíviť Paríž a vrátiť sa cez Nemecko a Rakúsko späť, no stále by vám v nádrži zostávalo palivo.
Pre väčšinu vodičov to znie ako sci-fi a pre moderné elektromobily, ktoré sa často chvália dojazdom len okolo 400 alebo 500 kilometrov, je to doslova nerealizovateľný sen. A práve v tej istej dobe, keď všetci hovoríme o budúcnosti elektromobility, o zelených technológiách a o postupnom konci spaľovacích motorov, prišiel poľský rely pilot a ukázal, že dieselové agregáty majú stále čo ponúknuť. Na nádrž jemne podliezol dojazd tritisíc kilometrov. Ako sa mu to podarilo a aké tipy odporúča?
Zostáva vám 81% na dočítanie.
