Turbo v superšportoch? Každý si o tom myslí svoje, napríklad také Lamborghini, či Audi ho úplne odmieta. Na druhej strane, páni z Ferrari tvrdia niečo iné a turbomotor umiestnili do superšportu s názvom 488 GTB. Myslíte, že zákazníci dali značke z Maranella pocítiť odpor k turbu? Veľký omyl. Model 488 GTB trhá predajné rekordy.
Väčšine zákazníkov automobilky Ferrari tak pravdepodobne nemusí záležať na okamžitej odozve na stlačenie plynu, a ani na iných výhodách atmosféry - teda motorov bez turba. Herber Appleroth, šéf austrálsko-ázijskej pobočky Ferrari, sa vyjadril, že Ferrari 488 GTB má už dnes čakaciu dobu 4 roky.
Len týždeň po predstavení superšportu evidovali už viac ako 100 objednávok na verziu kupé. Dnes ich majú viac než 400 a to ešte nezačal predaj novej verzie Spider.
„Aby som bol úprimný, objednávkami sme doslova zahltení. Naši zamestnanci nevedia, kam skôr skočiť. Toto sa nám nikdy predtým nestalo,“ hovorí Appleroth. Stačí sa pozrieť na predaje predchodcu.
Z modelu 458 Italia predali za päť rokov približne 200 kusov verzie kupé a menej než 200 kusov verzie Spider. V súčasnosti predali za pár týždňov od predstavenia už viac ako 400 kusov verzie kupé. Šéf Ferrari Australasia hovorí, že nový preplňovaný model má omnoho väčší potenciál. Pravdepodobne sa im ho ale nepodarí využiť, pretože celú produkciu podľa všetkého predajú už do konca tohto roka. Musíme podotknúť, že verziu Spider (bez strechy) ešte ani nezačali oficiálne predávať.
Podobná situácia ako v Austrálii je aj inde vo svete. Napríklad v Británii, kde sú omnoho vyššie kvóty, presahuje čakacia doba obdobie dvoch rokov. Superšporty Ferrari sa navyše predávajú odlišným spôsobom, než bežné značky.
Zákazníci častokrát objednávajú auto a následne zložia zálohu ešte pred oficiálnym predstavením! Testovacia jazda preto nepripadá do úvahy. Ku kúpe auta, ako je Ferrari, teda ľudí motivuje skôr povesť značky, než osobné skúsenosti a turbo pod kapotou na tom nič nezmení.
Ferrari 488 GTB má pod kapotou 3,9 litrový twin-turbo motor V8 s výkonom 492 kW (670 koní) a 760 Nm. Z nuly na stovku akceleruje za 3 sekundy, na dvestovku za 8,3 sekundy.