Renault Espace je v súčasnosti veľmi špecifické auto. Minulý rok totiž prišla na svet 5. generácia legendárneho modelu a s predchodcami má spoločné snáď len meno. Ako vidíte, z rodinného autobusu sa stal „viacfunkčný švihák“. Páči sa skutočne každému.
Aký je piaty Espace mimo výstaviska a navoňanej predajne vidíte vo videoteste. V priebehu polhodiny sa od štyroch členov redakcie TopSpeed.sk dozviete tri subjektívne pozitíva a tri negatíva. Výsledné hodnotenie reprezentuje nestranný pohľad a sumár pre a proti tohto auta. Naša malá hra mala aj pravidlá. Hodnotenia jedného z nás nesmel opakovať nik ďalší.
Navyše, že je malá 1,6-ka TCe pod kapotou naozaj nadupaný motor nás presvedčila už na prvom meraní na valcovej brzde v MMracingu pred dvoma rokmi pri teste 2014 Renault Clio R.S. Japonskému motoru (áno, ide o motor Nissan MR DIG turbo) sme odmerali max. výkon 206 koní a 259 Nm.
To je v oboch hodnotách o čosi viac než deklaruje výrobca. Rovnaký hnací agregát (teda motor, prevodovka a predný pohon) je rovnako aj Espace 5. generácie. A tiež podáva slušné výkony. Nie len na ceste, ale aj pri testovaní na valcovej brzde. Maximálny výkon tohto motora v Espace TCe200 je 152,2 kW (207 k) pri 5440 ot a krútiaci moment dokonca 285 Nm pri 3800 ot.
Tvorcom sa týmto autom podarí osloviť celkom inú cieľovú skupinu ľudí. Nielen tých, ktorí hľadajú variabilný a priestranný interiér, ale hlavne tých, ktorí to chcú mať štýlovo zabalené.
Za nás má určite aspoň palec hore. Jeho cena začína na necelých 30-tisíc eurích za naftovú verziu dCi130 v 5 miestnom vyhotovení vo vstupnej výbave Life. Nami testovaná verzia Initiale s motorom TCe200 a 7 miestnej konfigurácii začína na 41-tisícoch eur.
PLUSY:
+ dizajn v každom smere (futuristický, štýlový, luxusný)
+ priestor vnútri
+ variabilita interiéru
+ Initiale je až prekvapivo luxusný
+ mäkké a pohodlné pruženie
+ jazdné vlastnosti všeobecne
+ riadenie zadných kolies 4Control je skvelé
+ malý polomer otáčania na veľké auto
+ Rlink 2 (ovládanie, logika, funkcie)
+ skvelé full LED svetlá
+ farebné podsvietenie interiéru
+ pružnosť v malých a stredných rýchlostiach
+ odvážny parkovací asistent (zaparkuje do malého priestoru)
+ slušná priemerná spotreba 7,9 l/100 km
+ orientácia man. radenia prevodovky -/+
+ asistenčné systémy vodiča (odpočítavanie vzdialenosti)
+ neagresívny eco režim
+ prepojiteľnosť zariadení, 3x USB port
MÍNUSY:
- ponuke chýba pohon 4x4 pre nepohodu
- ponuke chýba väčší motor ako 1,6 litra
- podvozok na horších cestách búcha
- zmenu módu pruženia cítiť len vzadu
- nakláňanie v ostrejších zákrutách
- okná nemožno otvoriť diaľkovo a bez naštartovania
- miesto nad hlavou pre 185+ cm so strešným oknom
- chýba prisvecovanie zákrut
- zvuky upozornení
- lacná náhrada headup displeja
- veľký slepý uhol cez pravý B stĺpik
- top výbava nemá zatmavenie zrkadiel.