Francúzska automobilka Renault dnes otvorila svoju prvú továreň v Číne. Táto ázijská krajina je totiž z hľadiska predaja najväčším automobilovým trhom na svete a Renault sa podobne ako jeho rivali snaží získať čo najväčší podiel na čínskom trhu. Informovala o tom agentúra AFP.
Továreň v meste Wu-chan je spoločným podnikom Renaultu a čínskeho výrobcu áut Dongfeng. Po dosiahnutí plnej výrobnej kapacity ročne vyprodukuje 150-tisíc vozidiel.
Carlos Ghosn, generálny riaditeľ Renaultu, na inaugurácii nového závodu skonštatoval, že Čína naďalej zostáva hlavným ťahúňom automobilového priemyslu. A továreň vo Wu-chan je "prvým veľkým krokom" k rozvoju spoločného podniku Dongfeng-Renault, ktorý francúzskej firme pomôže dosiahnuť rast zisku.
Čína je pre automobilky veľmi dôležitá, je hlavným zdrojom ich zahraničných tržieb. V továrni Dongfeng-Renault sa bude vyrábať model Kadjar, najnovší terénny model francúzskej firmy. Práve tieto typy áut sú momentálne na čínskom trhu najžiadanejšie.
V Číne sa vlani predalo celkovo 24,60 milióna áut, o 4,7 percenta viac ako v roku 2014. Ale vlaňajšie tempo rastu predaja bolo výrazne pomalšie ako v roku 2013, keď odbyt áut v Čine stúpol medziročne o takmer 14 percent. Dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky, ktorá vlani vzrástla o 6,9 percenta, najmenej za 25 rokov.
Odborníci predpovedajú, že tento rok sa predaj áut v Číne zvýši o približne 6 percent na 26 miliónov kusov.
Spomedzi zahraničných firiem najviac áut predal minulý rok v tejto ázijskej krajine americký koncern General Motors, a to 3,61 milióna vozidiel. Predbehol tak nemecký koncern Volkswagen, ktorý tvrdo zasiahol škandál s podvodmi pri emisných testoch.