Volkswagen predstavil súbor technických riešení pre zníženie emisií pre dieselové motory ešte minulý rok v novembri. Nápravné opatrenie sa týkalo len Európy, v USA ešte dodnes koncern nevie ako vozidlá upraviť. Škandál Dieselgate síce vypukol v USA, ale najviac z dotknutých vozidiel (8,5 milióna) jazdí v Európe.
Volkswagen predstavil úpravu agregátov v podobe prehratia softvéru a nainštalovania mriežky nasávania (iba pre motor 1,6 TDI). Inžinieri našli jednoduché a lacné riešenie. Nemecké ministerstvo dopravy po preskúmaní úpravy schválilo.
Dnes sa po prvých testoch ukazuje to, čo si mnohí mysleli: upravené agregáty síce spĺňajú normy, ale len v laboratórnych podmienkach. Ide teda o riešenie, ktoré prejde testami, ale v realite vôbec nič nezmení. Podľa švédskeho vyšetrovateľa Per Ohlunda, nemecký magazín Auto Motor und Sport otestoval VW Amarok s upraveným motorom a zistil, že v reálnom svete emituje do ovzdušia presne rovnaké hodnoty NOx, ako predtým. Zmena je teda nulová. Vlastne jedinou zmenou je mierne zvýšená spotreba paliva. Neupravený aj upravený Amarok emitovali do ovzdušia 1,5 g/NOx na kilometer jazdy. Norma Euro5 pritom povoľuje len 0,18g/km.
Podľa prvých testov je teda celá úprava zbytočná, ba až nezmyselná. Volkswagen na to reagoval pozastavením servisnej akcie. Podľa informácií doteraz servisy upravili softvér len na 500 kusov pick-upov. Je otázne, s čím príde Volkswagen znovu. Rozruch okolo škandálu totiž už výrazne ochabol.