Polo-autonómne systémy sú v autách stále bežnejšie. Pre pár rokmi boli bežné len vo vrcholných modeloch prémiových výrobcov. Systém, ktorý dokáže čiastočne sám šoférovať priniesla aj automobilka Tesla. Kombinuje adaptívny tempomat a udržiavanie jazdného pruhu. Údaje z okolia získava zo senzorov, kamier a radarov.
Niektorí ľudia však Teslu kritizujú pretože Autopilot je len v Beta verzii, a z majiteľov áut tak robí výrobca testovacích jazdcov. Na druhej strane názov Autopilot v malej skupine zákazníkov vzbudzuje až prehnanú dôveru a myslia si, že systém je niečo extra. Trent Victor, jeden z vedúcich technikov Volva, ktorý pracuje na vývoji autonómneho systému tiež Teslu kritizuje. „Dáva vám dojem, že robí niečo viac, než v skutočnosti robí,“ komentuje Victor a naznačuje, že Tesla vyrobila polo-autonómne auto, ktoré sa tvári, že je plne autonómne.
Práve to je nebezpečné, pretože väčšinu času systém funguje bezchybne a vodič je tak prirodzene menej ostražitý. V prípade krízovej situácie sa však Autopilot môže vypnúť a z reálnych skúseností mnohých používateľov vieme, že zatiaľ zďaleka nefunguje bezchybne. Priznáva to aj samotná Tesla, ktorá odporúča použitie iba na diaľniciach.
Podľa klasifikácie autonómnych systémov NHTSA (úroveň 0 až 4) dosahuje Tesla druhú úroveň. Teda aspoň dve automatické funkcie musia fungovať v súčinnosti. Niektorí odborníci považujú Autopilot za úroveň tri, teda systém zvláda riadiť auto bez zásahu človeka, ale v krízových situáciách sa môže vypnúť. Samotná Tesla však tvrdí, že ich Autopilot dosahuje len druhú úroveň. Štvrtá úroveň je potom už plne autonómne vozidlo.
Viete kto prinesie úroveň štyri ako prvý? Podľa Trenta Victora to bude Volvo. „V našom koncepte, ak nepreberiete kontrolu nad vozidlom, ak ste zaspali alebo pozeráte film, tak potom preberieme zodpovednosť my. Nechceme iba vypnúť autonómny režim. Preberáme zodpovednosť a zastavíme vozidlo za vás.“
Naznačuje tým, že súčasné systémy v krízovej situácii „spanikária“ a jednoducho sa vypnú. Volvo však prinesie auto, ktoré zvládne aj krízovú situáciu. Podľa Trenta má prísť autonómne Volvo už v roku 2017. Či dokáže autonómnu jazdu za každých podmienok (mesto, sneh) je zatiaľ nejasné. Vývoj autonómnej technológie však napreduje míľovými krokmi.