Skôr než začne samotné hodnotenie Mercedesu GLE Coupé, považujem za potrebné všetkým menej informovaným, alebo nerozhľadeným fanúšikom BMW zdôrazniť zásadnú vec. Áno, GLE Coupé je priamou odpoveďou (inými slovami kópiou) typu X6, ktorý prišiel koncom roka 2007. Ale tu sa kopíruje vzájomne.
Pod jeho kapotou nenájdete menej ako 6-valcové motory. Všetky motorické verzie (s výnimkou modelov GLE AMG) sú spojené s novou 9G-Tronic prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav 4matic. Tu to zďaleka nekončí. Naopak, len začína. V Štuttgarte pre GLE Coupé a jeho športovejšie naladenie zásadne prepracovali systém vzduchového pruženia Airmatic.
Ako vo videoteste opakovane konštatujem, minimálne v kombinácii s 21" diskami to auto aj v režime Comfort na horších cestách stratilo svetoznámy komfort a pohodlie. Atribút, pre ktorý veľký Mercedes mnohí stále volia pred BMW. Testovaná verzia však nebola vybavená ďalšou perličkou, doplnkovým systémom vzduchového pruženia ADS+.
Tento sa neustálou kalibráciou adaptabilných tlmičov neprestajne stará o optimalizáciou nastavenia charakteristiky pruženia/tlmenia podľa vodičom predvoleného programu Dynamic select. Dá sa teda predpokladať, že s ním bude komfortný režim pohodlnejší a športový vďaka ďalšiemu stupňu Sport+ naopak agresívnejší. Ale viac nájdete vo videoteste.
Mercedes-Benz GLE Coupé 350d rok výroby 2015
PLUSY: + imidž na "nezaplatenie", top prémiovka, + vydarený dizajn (až na prednú časť), + veľkoleposť, majestátnosť (nový kráľ ciest), + "športové" jazdné vlastnosti ako X6, + špičkové technológie a asistenti vodiča, + 9-st. prevodovka je skvelá, radí hladko až nebadateľne (no nie je 9 už priveľa?), + ergonómia interiéru, + 4 jazdné režimy dynamic select, + offroad režim až do 80 km/h, + kvalita obrazu kamier, + skvelé LED auto adaptívne svetlá ILS, + kufor (650/1720 l - zásadne viac než X6), + V6 motor (zvuk, parametre, dynamika), + vyhrievanie/chladenie nápojov, + Distronic+ ide do zastavenia a rozbehne sa, + držanie jazd. pruhov (aj bez dvoch čiar), + výborné športovo/komfortné sedadlá, + audio Harman Kardon L7 nie je špičková možnosť, no za daný príplatok postačí, + dojazdové koleso, + až 93 l nádrž bez príplatku (dá 1000 km).
MÍNUSY: - obmedzený výhľad, (vzad, malé zrkadlá, volant+clona výhľad ako z tanku), - najtuhší airmatic aký poznám (s 21"), - citlivý na koľaje, - vysoká nakladacia hrana kufra, - praskanie náprav pri manévrovaní, - 4 dospelí (nad 185 cm) vzadu nepohodlne, - zastaraný interiér/stredový panel, - nad 140 km/h vyššia hlučnosť vnútri, - napriek 9-st. prevod. len priemerná spotreba, - horšie nastupovanie (výška a vysoký posed vs nízka strecha).