Vodič Tesly menom Chris išiel v kolóne po diaľnici A1 zo Sant Gallene do Winterthuru, píše portál iDnes.cz. Ovládanie auta čiastočne odovzdal adaptívnemu tempomatu a systému udržiavania v jazdnom pruhu. Auto však nezareagovalo na poškodenú dodávku odstavenú pri ľavej krajnici.
Chris priznal, že sa spoliehal na reakciu auta. Adaptívny tempomat totiž vie sám spomaliť, prípadne zastaviť za predchádzajúcim vozidlom. „Keď auto správne spomalí tisíckrát, budete mu veriť, že to nabudúce urobí tiež,“ obhajuje sa Chris. Auto je tiež vybavené systémom núdzového brzdenia.
Tesla v rámci balíka funkcionalít, vďaka ktorému vie jazdiť v čiastočne autonómnom režime (teda bez zásahu vodiča), tiež zvládne sama vybrať oblúky a udržiavať smer medzi čiarami namaľovanými na ceste. „Auto držalo smer veľmi dobre, ale rozhodlo sa zrýchliť a systém núdzového brzdenia vôbec nezareagoval,“ opisuje. Auto išlo podľa vodiča rýchlosťou okolo 20 km/h a začalo zrýchľovať a potom šofér zasiahol, stretu už však nezabránil. Chrisova Tesla má zničený celý predok, oprava bude stáť minimálne okolo 4000 eur.
Tesla v užívateľskom manuáli varuje, že adaptívny tempomat nemusí zachytiť všetky prekážky pri rýchlostiach nad 80 kilometrov za hodinu. Špeciálne zmieňuje stojace vozidlá v situáciách, keď auto idúce vpredu opustí jazdný pruh a stojaci objekt, cyklista alebo chodec, sa náhle objaví pred vozidlom. Reálna situácia na švajčiarskej diaľnici bola veľmi podobná.
Existujú aj iné prípady, kedy autopilot Tesly nestihol zareagovať včas a došlo ku zrážke s iným vozidlom. Ku koncu videa je vidieť, ako sa automobil nevedel rýchlo zaradiť do pruhu a narazil do auta vo vedľajšom jazdnom pruhu.