Testy sa robia anonymne, výrobcovia o nich vopred nevedia. Podľa analytikov by to mohol byť jeden zo spôsobov, ktorým sa dá zabrániť podobnému drahému škandálu, ako je v súčasnosti dieselgate Volkswagenu (VW).
V blízkej budúcnosti bude mať KBA vlastný testovací okruh so všetkým nevyhnutným vybavením. Vznikne v areáli bývalého vojenského letiska v Lecku.
Na okruhu sa budú skúšať vozidlá, ktoré budú pochádzať priamo od výrobcov alebo z autopožičovní.
Spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt povedal, že „dodatočné skúšky majú prispieť k tomu, že sa už ďalší podvod s výškou škodlivín vo výfukových plynoch automobilov nezopakuje".
KBA zatiaľ na merania obsahu škodlivín zriadila dve mobilné jednotky. Bude mať však aj špeciálne vlastné laboratórium v Harrislee. Úrad kúpil v januári budovu, v ktorej sa teraz robia nevyhnutné stavebné a technické úpravy. Ešte v tomto roku sa uvedie do prevádzky.
Na KBA sa sústreďuje kritika za to, že neodhalil podvod Volkswagenu. Škandál prepukol na verejnosť v septembri 2015 v Spojených štátoch vďaka tomu, že úrad na ochranu životného prostredia má vlastné kontrolné zariadenia.