StoryEditor

Postrach superšportov odhalený. Pozrite sa na šprintéra s viac než 800 koňmi

14.04.2017, 00:00
Mediálna kampaň spustená americkou automobilkou na začiatku tohto roka je na konci.

Vo videách Dodge postupne odhaľoval vlastnosti Démona, špeciálnej verzie modelu Challenger SRT. Ten je dokonca označovaný ako najrýchlejšie akcelerujúce sériové vozidlo sveta.

Brány autosalónu v New Yorku sa otvorili a s nimi sa predstavil aj tento nadupaný Dodge. Nedávno sme informovali aj o upravenom Camare, ktoré je jeho konkurentom.

Brutálny výkon ešte vylepšený

Démon vychádza z verzie Hellcat a pod kapotou tak ukrýva osemvalec. Ten je však takmer od základu prestavaný a vylepšený. Sú tu odlišné piesty, ventily, ojnice, vačky, palivové čerpadlo, upravený blok motora a mnoho ďalšieho.

Pribudol aj väčší kompresor či ladené potrubie výfuku. Objem je 6,2 litra a výkon pri natankovaní 91 oktánového benzínu dosahuje 808 koní. V prípade že „načapujete“ 100 oktánový benzín, výkon dosiahne až 840 koní s krútiacim momentom 1043 Nm.

Model je v kombinácii len s upravenou osemstupňovou automatickou prevodovkou TorqueFlite, ktorej pribudla aj funkcia TransBrake pre prudší rozjazd.

Rodený šprintér

Interiér, ku ktorému sa dostaneme neskôr, naznačuje že špeciálny Challenger je na šprintérskej trati ako doma. Zrýchliť z nuly na 60 míľ za hodinu (96km/h) dokáže za 2,3 sekundy. Dosahuje pritom preťaženie 1,8g, darí sa mu odlepiť predné kolesá z cesty a vďaka týmto veciam sa dostal do Guinnessovej knihy rekordov. Dodge ho vyhlasuje za najrýchlejšie vozidlo, to však tak celkom neplatí. Tesla nedávno so svojím modelom S P100D dosiahla o pár stotín lepší čas v zrýchlení.

Štvrť míle však Démon pokorí za 9,65 sekundy a koncová rýchlosť je vtedy 225 km/h. Na tieto hodnoty sa už ani teslácky elektromobil nechytá.

Významnú úlohu hrajú aj obuté gumy, pričom tento model je prvým sériovo vyrábaným so šprintérskymi pneumatikami. Sú značky Nitto NT05R, ich rozmer je 315/40 R18 a boli vyrobené špeciálne pre Démona.

Od menej výkonného súrodenca s označením Hellcat, sa novinka odlišuje nafúknutejšími blatníkmi či prednou kapotou s nasávaním vzduchu. Pri ochladzovaní motora dokonca asistuje aj klimatizácia.

Na denné jazdenie nie je 

V interiéri po novom nájdete len jediné sedadlo a to samozrejme so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Inžinieri sa zbavili zvukovej izolácie, reproduktorov, čím ušetrili sto kilogramov.  

Keďže s takýmto vybavením nie je auto veľmi praktické na denné jazdenie, Dodge ponúka možnosť priplatiť si jeden dolár za audiosústavu, sedadlo spolujazdca, alebo aj za komplet zadnú lavicu. Všetko sa však odráža na hmotnosti a následných výkonoch.

​​Cena démonického automobilu nie je známa, no vyrobiť by sa malo zatiaľ len 3000 kusov pre americký trh a 300 kusov pre kanadský.

Či sa dostane aj inde je ešte otázne.

01 - Modified: 2024-10-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené SUV prešlo radikálnymi zmenami. Vo vnútri nespoznáte, v čom vlastne sedíte 02 - Modified: 2024-10-05 13:30:00 - Feat.: - Title: Máte v pláne cestovať autom v zahraničí? Rezervujte si ho v danej krajine radšej vopred online, radí expertka 03 - Modified: 2024-10-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro 04 - Modified: 2024-10-04 12:36:36 - Feat.: - Title: Japonská legenda od Mitsubishi konečne mieri aj do Európy. S trojročným meškaním 05 - Modified: 2024-10-04 08:00:00 - Feat.: - Title: Hyundai dosiahol významný míľnik. Vyrobil už sto miliónov áut, polovicu len za 11 rokov
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
07. október 2024 03:18