Chce zjednotiť označovanie svojich vozidiel tejto kategórie a tak ku Kodiaqu pribudne Karoq.
"Škoda Karoq je úplne novo vyvinuté SUV, ktoré bude vo všetkých dimenziách definovať nové meradlá pre našu značku a vo svojej triede. S týmto modelom prinášame do triedy kompaktných SUV ako charakteristické prednosti vozidiel značky ŠKODA, tak aj emocionálne dizajnový jazyk, " povedal predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Úplnú podobu novinky automobilka odhalí až počas svetovej premiéry v Štokholme, 18. mája. Niektoré informácie sú však známe už teraz.
Škodovka bude stáť na platforme MQB a jej celkové rozmery budú 4382 milimetrov na dĺžku, 1841 milimetrov na šírku a 1605 milimetrov na výšku. Rozvor náprav je 2638 milimetrov, no pri verzii s pohonom všetkých štyroch kolies 2630 milimetrov.
Keď už sme pri číslach, batožinový priestor ponúkne budúcim majiteľom v základe objem 521 litrov a pri sklopení zadných sedadiel až 1630 litrov.
Prvou škodovkou, ktorá ponúkne digitálny prístrojový štít, bude práve Karoq. Nesie názov Digital Instrument Panel a k dispozícii budú štyri spôsoby usporiadania. Novinkou je tiež infotainment, známy z modelu Kodiaq a faceliftovej Octavie.
Použitý je systém Columbus s uhlopriečkou obrazovky 9,2 palca, sklenený dizajn a dokonca ovládanie gestami – podobné ako pri modernizovanom Golfe.
Pokiaľ ide o motorizácie, tiež pribudli novinky. Pod kapotou môže byť trojvalec TSI s objemom jedného litra, výkonom 85 kW a točivým momentom 200 Nm. Ďalšími v ponuke sú štvorvalce, ako 1.5 TSI s výkonom 110 kW a 250 Nm točivého momentu.
Následne aj naftové verzie 1.6 TDI a dva dvojlitrové agregáty TDI. Výkon a točivý moment sa pohybuje od 85 kW a 250 Nm, cez 110 kW a 340 Nm, po najvýkonnejšiu variantu 140 kW a 400 Nm. Všetky sú prepĺňané turbodmychadlom, majú priame vstrekovanie paliva, systém Start-Stop a rekuperáciu brzdnej energie. Okrem toho motor 1.5TSI disponuje aj odpájaním dvoch valcov pomocou systému Active Cylinder Management Technology.
Okrem najsilnejšej naftovej jednotky sa väčšina dodáva buď so sedemstupňovým automatom DSG, alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Samozrejmosťou sú rôzne bezpečnostné a asistenčné systémy. Nájdeme tu adaptívny tempomat ACC, rozpoznávanie značiek, či funkciu udržania sa v jazdnom pruhu. Nechýba ani tlačidlo pre využitie služby Pomoc na ceste, či Emergency Call, ktorý sa spustí napríklad pri aktivovaní airbagov.
Za zmienku stojí aj vzdialený prístup k automobilu pomocou mobilného telefónu.
Vdaka funkcii Remote Access tak získate informácie o stave paliva, polohe, môžete skontrolovať či sú zatvorené všetky okná, zamknuté auto, alebo zapnúť klaksón.