Automobil má špecifickú klientelu a preto nie je až tak známy, neznamená to však, že nie je dobrý. Práve naopak.
Týždeň s „tristojednotkou“ bol príjemný, modernizácia priniesla modelu mnoho zmien a prejavili sa aj na karosérii. Novinka má teraz denné LED svietenie umiestnené v prednom prepracovanom nárazníku.
Ten dopĺňa rovnako nová maska chladiča, ktorá je síce trochu menšia, no autu pridáva na luxusnejšom vzhľade. Platí to hlavne pri našom príplatkovom chrómovom pakete a hnedom metalickom laku. Zmien sa dočkali aj svetlomety a to nielen tie zadné, ale aj predné. Hoci sú halogénové, ich svietivosť je dobrá.
Náznak luxusu
Keď sa presunieme do interiéru, odlišnosti sú výrazné hlavne na palubnej doske. Tvar zostal rovnaký, no pribudol lesklý klavírny povrch, tiahnuci sa od stredu až po dvere spolujazdca. Dodá autu hodnotnejší charakter, avšak je tu vidieť naozaj každý otlačok prsta.
Za príplatok približne 900 eur si môžete zaobstarať aj nový 7-palcový dotykový displej multimediálneho systému. Oceníte aj parkovaciu kameru, ktorá má pomerne dobré rozlíšenie.
Automobil je však stále zameraný na čo najnižšiu cenu a to sa zakryť jednoducho nedá. Volant sa dá nastavovať len výškovo, plast dominuje v celej kabíne, v kufri nájdete tenký „koberček“ a úplne odhalené plechové veko kufra.
Ten má mimochodom objem 506 litrov, čo ale úplne postačuje. Celkové rozmery automobilu sú 4 445 milimetrov na dĺžku, 1 748 milimetrov na šírku, 1 477 milimetrov na výšku a rázvor má hodnotu 2 652 milimetrov. Ponúkne tak dostatok miesta aj pre vyšších ľudí.
Pohodlný benzín s automatom
V našom testovacom modeli bol osadený benzínový 1,6-litrový VTi štvorvalec s výkonom 85 kW a točivým momentom 150 Nm. Spĺňa emisnú normu Euro 6 a spriahnutý bol so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá má trochu pomalší nástup po stlačení plynu a to hlavne pri rozbiehaní sa napríklad na semafóroch.
Spotreba sa pohybovala približne na úrovni ôsmich litrov na diaľnici, pri tempe približne 130 kilometrov za hodinu. Mimo mesta viete dosiahnuť spotrebu asi 7 „litrov na sto“, všetko samozrejme záleží na vašej nohe.
Páka má vyznačené dráhy a vedľa nej sa nachádza dvojica malých tlačidiel pre športový režim a pre režim na snehu. Sťahovanie predných a zadných okien je riešené stále ovládaním pri stredovej konzole, čo je pomerne nepraktické a človek si na to musí chvíľu zvykať.
Výkon modernizovaného modelu 301 je dostatočný, no žiadne „trhanie asfaltu“ nečakajte. Auto je primárne naladené na pohodlnú a kľudnú jazdu, čo mu aj vychádza. Nerovnosti tlmí podvozok pomerne dobre a je, čo sa týka triedy, komfortný.
Záver
Nový Peugeot nás celkom prekvapil, zákazníkovi ponúkne pomerne „dosť muziky“ za prijateľnú cenu. Tá štartuje na sume 10 490 eur, vo verzii style na 13 090 eurách a náš testovací automobil mal hodnotu približne 15 600 eur.
Lacné riešenia sa odoprieť nedajú, no s tým už musí každý pri tejto kategórii počítať.