Závod Kvasiny ďalej produkuje limuzínu Superb, SUV Kodiaq a pre španielsky Seat robí SUV model Ateca. Od roku 2015 automobilka do rozšírenia výroby vozidiel segmentu SUV v Kvasinách investovala približne 11 miliárd českých korún, čiže viac ako 422 miliónov eur. ČTK o tom dnes informovala Škoda Auto.
Predpredaj modelu Karoq na domácom trhu automobilka spustila začiatkom júla. K prvým zákazníkom by sa malo vozidlo dostať v októbri. Najlacnejšia verzia zatiaľ stojí 529 900 korún ( približne 20-tisíc eur), ponúka motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW s poháňanou prednou nápravou. V budúcnosti bude k dispozícii ešte lacnejší variant s výbavou Active.
V predpredaji sú k dispozícii dve naftové a dve benzínové motorizácie a záujemcovia môžu vyberať z dvoch stupňov výbavy - Ambition a Style, ktoré možno rozšíriť o pakety Plus.
Oproti Yetimu sa Karoq predĺžil o 16 centimetrov na 4,38 metra, šírka je 1,84 metra, teda o 3,5 centimetra viac. Batožinový priestor sa zväčšil o 106 litrov na 521 litrov. Pri sklopených zadných operadlách sa objem zväčší až 1630 litrov.
Závod Kvasiny s približne 8000 pracovníkmi je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Královohradeckom kraji. V nasledujúcich rokoch má jeho kapacita postupne rásť až na 295-tisíc vozidiel ročne. V roku 2015 produkcia závodu bola 142-tisíc áut.
Vďaka masívnemu rozvoju automobilky Škoda Auto je Rychnovsko dlhodobo regiónom s najnižšou nezamestnanosťou v Česku. Na konci júna nezamestnanosť na Rychnovsku klesla na 1,2 percenta. Voľných miest bolo v okrese 1 302, ale nezamestnaných bolo len 715.
Miestni ľudia na pokrytie personálnych požiadaviek automobilky a jej subdodávateľov zďaleka nestačia. Preto za prácou zatiaľ prišlo okolo tritisíc cudzincov. Celkom v priemyselnej zóne Kvasiny - Solnice pracuje 10 500 ľudí.
Na rast závodu Škody Auto a na s tým súvisiace zvýšenie nárokov na dopravu, bývanie, bezpečnosť či zdravotnú starostlivosť reagovala česká vláda, ktorá 21. júna schválila zvýšenie podpory výstavby verejnej infraštruktúry v okolí zóny Kvasiny - Solnice z troch na šesť miliárd českých korún. Hlavná časť peňazí pôjde do stavieb ciest a obchvatov, v pláne sú aj rozšírenie priemyselnej zóny, stavba nájomných bytov, posilnenie kapacít polície, modernizácia rychnovskej nemocnice.
Škoda Auto je súčasťou nemeckého koncernu Volkswagen. Prevádzkuje tri výrobné závody v Česku a zamestnáva v nich približne 30-tisíc ľudí. Vyrába tiež v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, a ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s miestnymi partnermi.
V roku 2016 dodala Škoda Auto zákazníkom celosvetovo 1 127 700 áut, tretí rok po sebe cez milión vozidiel.