Zmluvy s General Motors sú už uzavreté, uviedol dnes Opel. Skupina PSA sa prevzatím stane z hľadiska predaja druhým najväčším európskym automobilovým koncernom po Volkswagene s podielom na trhu vo výške okolo 17 percent.
Opel patril General Motors od roku 1929 a dočasne bol aj najväčšou nemeckou automobilkou. Od roku 1999 však Opel spoločne so sesterskou britskou značkou Vauxhall neznamenal ani jeden celoročný prevádzkový zisk.
Teraz čaká Opel sanácia, ktorú chce šéf PSA Carlos Tavares prenechať na nemecký manažment firmy. Reforma automobilky nebude riadená z Paríža, opakovane zdôrazňoval Tavares. Sanačný plán sa pripraví pod dohľadom nového šéfa značky Opel Michaela Lohschellera a predložiť by sa mal v priebehu 100 dní. Automobilka by mala do roku 2020 dosiahnuť ziskovú maržu dve percentá a tá by sa potom do roku 2026 mala zvýšiť na 6 percent.
"Dnes sme svedkami zrodenia skutočného európskeho šampióna," uviedol Tavares. "Budeme pomáhať pri návrate značiek Opel a Vauxhall k ziskovosti s cieľom, aby sme spoločne stanovili nové kritériá v odvetví."
Tavares dodal, že Opel zostane nemeckou a Vauxhall britskou značkou. "Dokonale dopĺňajú naše existujúce portfólio francúzskych značiek Peugeot, Citroën a DS Automobiles."
PSA zaplatí za európske operácie GM okolo 2,2 miliardy eur. Opel/Vauxhall zamestnáva približne 38-tisíc ľudí v siedmich európskych krajinách, z toho polovicu v Nemecku.