V súvislosti s elektromobilitou vraj čaká známe bubnové brzdy veľká kariéra, keď sa po zadných kolesách majú objaviť aj na tých popredných. Po tom, čo ide autám z výfuku, sa totiž začína stáčať pozornosť aj na takzvané nevýfukové emisie NEE (Non-Exhaust Emissions).
Poletujúce častice produkované opotrebovaním pneumatík, povrchov vozoviek a bŕzd majú tiež veľmi negatívny dopad na verejné zdravie. Potvrdzujú to aj merania v nemeckých mestách, ktoré odhalili, že zákazy vjazdu starších áut so vznetovým motorom do ich centier prakticky neviedli k zníženiu emisií jemného prachu a malých pevných častíc.
Je totiž faktom, že veľa ich vzniká aj pri brzdení. Podľa rôznych prieskumov a meraní sa totiž z brzdového obloženia auta uvoľňuje viac škodlivých látok ako zo samotného výfuku auta s moderným motorom spĺňajúcim náročnú normu Euro 6.
Ponúkajú sa rôzne riešenia
Problém rastie spoločne s tým, ako stúpa obľuba veľkých a ťažkých áut, najmä typu SUV. A týka sa to aj inak lokálne čistých el...
Zostáva vám 85% na dočítanie.