StoryEditor

Svätý grál Volkswagenu v rukách Škody. V Boleslavi vzniknú autá pre celý svet

10.12.2021, 23:00
Pred rokmi koncern Volkswagen naučil motoristov termín „modulárna platforma“. Variáciu na škálovateľnú architektúru dnes má väčšina svetových výrobcov áut, od Aston Martinu po Toyotu. Lenže svet sa odvtedy presunul inam, k elektromobilite. 

S elektromobilitou majú vo Wolfsburgu teraz veľa práce. Zodpovednosť za „spaľovacie“ platformy MQB vo verzii A0 pre malé autá pre svet za hranicami Európy však novo prevzala Škoda. Má na to žolíka v podobe Jiřího Dytrycha. Muž, ku ktorého deťom patrí okrem iného Scala s Fabiou, pred rokmi za Škodu pôsobil práve priamo vo Wolfsburgu a zodpovedal za platformu MQB A.

Dnešný vrcholový manažér značky tak novo dostal všetky „kľúče“ od platformy MQB-A0 pre celý svet. To je technický základ všetkých malých áut skupiny VW so spaľovacími motormi. A teraz sa to všetko bude „piecť“ v Boleslavi, píše iDNES.cz. Na tomto základe sa budú vyrábať autá, z ktorých majú podľa nezávislých analýz zákazníci kupovať cez milión ročne.

​Platforma bude určená pre nové vstupné modely pre regióny s vysokým rastovým potenciálom, ku ktorým patria napríklad India, Rusko, Afrika i krajiny Združenia národov juhovýchodnej Ázie (ASEAN) a Latinskej Ameriky.

Na týchto trhoch sa vstupným segmentom prikladá zásadný význam, zároveň poskytujú i ďalší potenciál rastu. Vstupné modely sú väčšinou najlacnejšie a zároveň najmenšie vozidlá danej značky, u Škody je to teraz v Európe Fabia a napríklad práve v Indii tohtoročné novinky Kushaq so Slaviou.

„Ide o prvú platformu, za ktorú má Škoda zodpovednosť od čias modelu Favorit,“ popisuje Jiří Dytrych dôležitosť novej úlohy, ktorú značka dostala. Aktuálne ponúka materský koncern Volkswagen v kategórii malých áut po svete okolo 20 modelov rôznych značiek s karosériami hatchback, notchback (sedan) a SUV.

Táto rozmanitosť globálnej ponuky, kedy na rôznych trhoch sveta sú v ponuke odlišne vyzerajúce modely, má byť zredukovaná. Modelov bude menej a budú v ponuke naprieč svetom. A Dytrych nevylúčil, že by medzi nimi teoreticky mohla byť aj budúca Fabia. „Platforma je zdieľaný technologický základ pre viac modelov áut,“ hovorí Dytrych.

Systém platformy je navrhnutý tak, aby umožňoval konštrukciu a následne výrobu automobilov s rôznym rázvorom aj rozchodom kolies. V praxi to znamená využívanie základných vyvinutých modulov, kto...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 14:05:39 - Feat.: - Title: Odbory vo Volkswagene vyzvali vedenie automobilky na ústretový krok, pohrozili štrajkami 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 03 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Zmeňte kurz Vianoc na karibské dobrodružstvo 04 - Modified: 2024-11-20 14:54:41 - Feat.: - Title: Volkswagen bude musieť zatvárať v každom scenári. Zamestnanci velia do obrovského boja 05 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 15:12