Kto by to bol ešte nedávno povedal. Analytická spoločnosť Navigant Research porovnala 19 firiem, ktoré vyvíjajú autá s autonómnou jazdou, no a výsledky prekvapili. V kategórii lídrov je päť automobiliek, medzi nimi napríklad General Motors, Volkswagen a Ford. Navigant tvrdí, že je veľký rozdiel medzi tým, ako firmy vníma verejnosť a skutočnými výsledkami či schopnosťami.
Štúdia Navigantu hodnotí nielen technickú úroveň autonómnej jazdy, ale aj zázemie, stratégiu a zdroje pre pretavenie plánov od čistého papiera až po reálny produkt alebo službu.
Apple, Uber, Honda a Tesla skončili na chvoste. Nás bude zaujímať najmä posledná menovaná automobilka. Bola jednou z prvých firiem, ktoré priniesli „autopilota“. Zdá sa však, že momentálne ťahá za kratší koniec. Prečo je to tak?
Navigant tvrdí, že po ukončení spolupráce s jedným z kľúčových dodávateľov Tesla nedokázala zachovať úroveň so svojím vlastným systémom. "Kým spoločnosť Tesla agresívne podporovala Autopilota, od ukončenia vzťahu s firmou Mobileye spoločnosť zápasí s dosiahnutím rovnakej úrovne funkčnosti s vlastným vyvinutým systémom," tvrdí Navigant.
Bývalý „šéf svorky" Ford „prenechal“ priestor General Motors. GM si od minulého roka veľmi polepšilo. Navigant však vysvetľuje, že pokles Fordu nemá príčinu v jeho nedostatkoch, ale vo veľmi kvalitnej konkurencii.
Zahanbiť sa nedali ani Daimler, BMW či Volkswagen. Uvidíme, ako sa celá situácia okolo autonómnej jazdy bude vyvíjať. Pre Teslu a jej investorov štúdia nie je príliš potešujúca. Ak popremýšľate, ktoré firmy najviac masírujú reklamou a marketingom verejnosť o svojej autonómnej jazde, sú to práve Tesla a Apple. Realita však môže byť úplne iná.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.