Že je to utópia? Podľa portálu Autonews Mazda vraví, že do výpočtov započítali aj „reťazec“, ktorý stojí za výrobou elektrickej energie pre elektromobily a jej distribúciu. O tom totiž automobilky často nehovoria, spomínajú len priamo nulové emisie. Ako je však (možno nie až tak veľmi) známe, výfukom elektromobilov sú práve elektrárne.
Nový motor Mazda bude súčasťou tretej generácie motorov SkyActiv-3. Prvá generácia benzínových SkyActiv-G debutovala v roku 2011, druhá SkyActiv-X (vznetový princíp spaľovania benzínu) má prísť v roku 2019.
Tretia generácia budúcnosti má ešte výraznejším spôsobom zapracovať na tepelnej účinnosti spaľovacieho procesu, hovorí šéf pohonov v Mazde, Mitsuo Hitomi.
Ak sa automobilke podarí zvýšiť tepelnú účinnosť o 27 percent (na približne 56 percent), po započítaní celkových emisií sa v skurtočnosti dokáže vyrovnať elektromobilom.
Navyše, ak sa podarí znížiť množstvo vypusteného CO2 motormi o 25 percent, efektivitou sa vyrovnajú elektromobilom. To tak dá spaľovaciemu motoru svetlú budúcnosť a pomôže mu v „boji“.
Mazda tiež tvrdí, že ak započítame úplne všetky aktivity spojené s výrobou elektriny a elektromobilov, už niektoré z dnešných úsporných benzínových motorov sú emisne čistejšie ako „zelené“ elektrické autá.
Japonci nepovedali, kedy tretia generácia SkyActiv motoru príde. Vieme však, že už na nej reálne pracujú. Tvrdenia majú niekedy až príliš odvážne, no „rebelstvo“ tak nejak k Mazde súčasnosti patrí. Podľa najnovších informácia vieme, akou cestou vývoja sa Mazda uberá aj v budúcnosti.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.