Mercedes si tento rok pripomenul výročie 25 rokov od začiatku používania písmen z abecedy na označovanie svojich tried. Postupne však prišli nové modely, divízia AMG a nové označovanie s číslami, ktoré nemajú so zdvihovým objemom absolútne nič spoločné.
Nové názvy Mercedesov však teraz ešte viac zamotajú hlavu, niektoré patentované spojenia totiž síce odkazujú na minulosť, ale nemajú s ňou nič spoločné.
Automobilka časom k písmenám pridala aj označovanie s číslicami, ktoré presne neodzrkadľovalo zdvihový objem motora. Pokrok však ide ďalej, podľa serveru Autoguide si totiž značka z nemeckého Stuttgartu nechala patentovať nové označenia pre Kanadu a niektoré ďalšie trhy.
Nie je však vylúčené, že to rozšíria na celý svet, prípadne len na Európu. A čo si nechali patentovať?
Začali s najmenším modelom A 40, CLA 40, pokračovali roadsterom SLC 40 a SLC 50, potom terénnym GLE 50, malým CLhnA 50 a CLA 53 a nakoniec tu máme veľké G 73, S 73 a Turbo 48.
Čo z toho vyplýva? Najmenšie "Áčko", ktoré predstavili pred pár dňami, tak dostane okrem vrcholnej motorizácie A 45 aj slabší derivát A 40, rovnako ako budúca generácia CLA 40. Roadster SLC 40 a SLC 50 je na tom rovnako, ako aj CLA 50 a GLE 50. Zaujímavosťou je však CLA 53.
Ak totiž značka ponúkne rovnakú pohonnú sústavu, ako u predstavených CLS 53 alebo E 53, pod prednou kapotou by mal pracovať radový šesťvalec so 48-voltovým systémom.
Kam sa to však pod kapotu budúcej generácie CLA natlačí, ak bude (s najväčšou pravdepodobnosťou) zdieľať tú istú platformu, ako nové Ačko? Pravdepodobne to bude teda rozdielny motor.
Označenie 73 sme videli naposledy na roadsteri R129 s označením SL 73. V tomto prípade však asi nepôjde o dvanásťvalec, ale o vidlicový osemvalec doplnený o hybridný systém so 48-voltovou sieťou.
Je teda možné, že nové "Géčko" nedostane V12? To ešte nie je isté. Posledný názov Turbo 48 pravdepodobne použijú pri označovaní modelov so 48-voltovým systémom.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.