Na vlnu downsizingu naskočilo už aj Volvo s jeho štvorvalcovými dvojlitrami, teraz pokračujú s o valec menším motorom. Trojvalec Volvo bude mať svoj prvý debut v ich najmenšom SUV modeli XC40.
V minulosti ste u nemeckej prémiovky nenašli nič menšie ako štvorvalcový agregát, Volvo pritom nebolo výnimkou. Dnes to však už neplatí, trojvalec má v ponuke aj BMW, Audi a po novom už aj spomínaná švédska automobilka.
Pod prednú kapotu malého Volva XC40 totiž putuje základný trojvalec so zdvihovým objemom 1,5-litra. Je to po prvýkrát v 91-ročnej histórii Volva, keď pod prednou kapotou budú pracovať tri valce.
Pamätáte sa na V8 v prvej generácii Volva XC90, alebo legendárne "R-ká" a T6 s radovými päť a šesťvalcami? Tomu už bohužiaľ nadobro odzvonilo.
Novinka je na začiatok dostupná ako zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva (modulárna koncepcia určite zaručí možnosť výroby aj trojvalcového dieselu, i keď s nimi Volvo už príliš nepočíta).
Motor bude dostupný zatiaľ so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, budúci rok dostane aj osemstupňový automat. Motor bude využívať niektoré komponenty z väčšieho štvorvalca, náklady na výrobu tak opäť o čosi klesnú.
Dá sa tiež očakávať, že tento motor dostanú aj ďalšie typy zo série 40, Volvo tiež nevylúčilo ani použitie vo väčších modeloch XC60 alebo v novom V60. Automobilka doplnila, že trojvalec bol zámerne vyvinutý pre integráciu do hybridných automobilov.
V súčasnom Volve XC40 bude mať „nálepku“ T3, nie je však vylúčená aj jeho výkonnejšia a slabšia verzia T2 a T4. Presný výkon nešpecifikovali, dávnejšie však uvádzali očakávaný výkon okolo 134 kW (182 koní) a krútiaci moment okolo 200 Nm.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.