Boli doby, kedy Nissan bodoval s klasickým hatchbackom nižšej strednej triedy. Volal sa Almera. Lenže to už je minulosť. Potom to skúšal s globálnym modelom Tiida, čo bolo jedno z najškaredších áut na trhu a predaje tomu taktiež zodpovedali.
Medzi tým sa začal trh meniť a namiesto hatchbackov začali zákazníci kupovať nafúknuté SUV modely. Nissan tento trend zachytil včas a model Qashqai sa stal absolútnym hitom. Čo však zapríčinilo, že v Európe sa nástupcu nedočkal väčší sedan a kombi Primera, pričom to znamenalo aj spomínaný koniec hatchbackov.
Keď opomenieme spomínaný škaredý model Tiida, tak sa zákazníci Nissanu dočkali klasického hatchbacku až osem rokov po ukončení produkcie Primery. Pulsar, čo je tradičné meno, pod ktorým sa na niektorých trhoch predával model Almera, Nissan vytvoril špeciálne pre európsky trh.
Nissan ho začal vyrábať v roku 2014 v továrni na predmestí Barcelony. Výrobca očakával, že bude ročne predávať až 80-tisíc áut, hoci štartovacia produkčná kapacita španielskej výrobnej linky bola o trochu nižšia.
Predaje v prvom celom roku, kedy bol Pulsar na trhu, však len ťažko prekročili hranicu 40-tisíc áut. V roku 2016 to bolo 30 -tisíc, vlani potom už len 25-tisíc kusov.
Pulsar nezaujal, a preto na začiatku roka Nissan oznámil, že jeho výroba v lete skončí. Aktuálne už predajcovia neprijímajú objednávky do výroby, záujemcovia si môžu vyberať len zo súčasných skladových zásob. Tie dôjdu na jeseň a tým sa krátka kariéra modelu úplne uzavrie.
Pulsar má extrémne priestrannú kabínu a slušné jazdné vlastnosti. Horšie je to s batožinovým priestorom a nie každému sadne aj jeho svojský dizajn. Ten nie je zlý, ale je trochu nezáživný.
Aktuálne sú v predaji na Slovensku dva motory: 1,2-litrové benzínové turbo a 1,5-litrový diesel od Renaultu. Ceny štartujú na hodnote 12 990 eur a aj v základe má auto vcelku obstojnú výbavu.
Nie je to teda zlá ponuka. Napriek tomu sa však v Európe vlani predalo štyrikrát viac mnohoročného modelu Juke a desaťnásobne viac väčšieho Qashqaiu.