Nedávno sme vás informovali o ambicióznych plánoch nemeckej značky Volkswagen, ktorá sa tento rok chcela opäť vrátiť "do sedla" v rámci legendárnych pretekov Pikes Peak.
Prípravy zahŕňali vývoj špeciálneho pretekárskeho elektromobilu, ktorý mal prísne aerodynamicky tvarovanú karosériu a poriadny výkon. Na stavbu stačilo automobilke celkom osem mesiacov, pričom osadené sú dokopy štyri elektromotory poháňajúce každé koleso samostatne.
Systémový výkon elektromobilu s označením I.D. R je na úrovni 500 kW (680 koní) a krútiaci moment dosahuje 650 Nm. Energiu poskytuje odľahčená 43 kWh batéria, takže hmotnosť vozidla je len niečo málo cez jednu tonu.
Rýchle dobitie batérie, konkrétne z úplného vybitia do maximálnej sto percentnej kapacity za 20 minút, sa podarilo dosiahnuť značke pomocou zaujímavej nabíjacej stanice.
Tá bola poháňaná generátorom spaľujúci "alkohol z cukru", takzvaný glycerolom. Okrem krátkej doby pre nabitie batérie je výhodou aj ekologická prevádzka s takmer nulovou produkciou pevných častíc a škodlivých plynov.
Keď elektrický superšport preťal cieľovú čiaru vo výške 4 300 metrov nad morom, získal nielen titul víťaza pretekov Pikes Peak 2018, ale taktiež nového držiteľa rekordu najrýchlejšej jazdy v histórii týchto pretekov.
Tie sa mimochodom konajú už od roku 1916 a pretekári musia na jeden pokus prekonať trať dlhú 19,99 kilometra, ktorej súčasťou je celkom 156 zákrut.
Rekordný čas elektromobilu Volkswagen I.D. R a jazdca Romaina Dumasa je sedem minút, 57 sekúnd a 148 tisícin sekundy. Predošlý držiteľ absolútneho rekordu, Sébastien Loeb, dokázal absolvovať trať na Peugeote 208 T16 Pikes Peak za 8 minút, 13 sekúnd a 878 tisícin sekundy.
Dumas však po pretekoch poznamenal, že ak by nebola trať v druhej časti mokrá a nebola by hmla, bol by ešte rýchlejší. To, že špeciál nemeckej automobilky prekonal nielen všetkých súperov, ale tiež najlepší čas trate vôbec, nečakal nikto.