Nemecká automobilka Mercedes-Benz nedávno predstavila novú generáciu svojho úspešného off-roadového vozidla, Triedu G. Teraz však do servisov zvoláva jeho predchodcu.
Akcia sa pritom dotkne len vrcholného prevedenia s označením Mercedes-AMG G65, ktoré ukrýva pod svojou kapotou špičkový dvanásťvalec s objemom šiestich litrov a výkonom 463 kW (630 koní).
Pozrite si tiež nedávno video z prvých jázd s najinteligentnejším Mercedesom súčasnosti:
Maximálny krútiaci moment tohto monštra je 991 Nm a z nuly na sto kilometrov za hodinu dokáže šprintovať už za 5,2 sekundy. Model pritom váži viac ako 2,5 tony.
Dôvodom zvolávania majiteľov a ich luxusných off-road kúskov je však pomerne kuriózny. Nejde totiž o žiadne airbagy či emisie. Problémom je, že minulá generácia "Géčka" kvôli zle nastavenému softvéru v podstate nemá obmedzovač rýchlosti pri cúvaní.
Ak teda majitelia zaradia spiatočku a dupnú na akcelerátor, môže sa stať, že vozidlo pri rýchlosti nad 16 kilometrov za hodinu stratí stabilitu. A to pri aute so "základnou" cenou zhruba 190-tisíc eur pravdepodobne nikto nechce.
Informácie zverejnila americká agentúra pre bezpečnosť na cestách NHTSA, pričom v servise dôjde pri modeloch k úprave softvéru a nastaveniu obmedzovača rýchlosti pri cúvaní.
Príliš veľa práce však technici nebudú mať. Prečo? Napríklad v USA sa totiž z minulej generácie legendárneho modelu Mercedes-AMG G65 predalo len 20 exkluzívnych kúskov.