Mercedes G dostane podľa doterajších informácií svojho nástupcu. Vývojári sa dokonca bijú do hrude, že bude rovnako odolný a chlapský, ako súčasný typ.
Štyri desaťročia sú úctyhodný čas, a preto Mercedes predlžuje lúčenie prostredníctvom špeciálnych verzií. Tentokrát ide o AMG G65 Final Edition s dvanásťvalcom pod kapotou. Vyrobia však len 65 kusov, každý bude stáť závratných 310-tisíc eur.
Jeden z najlepších offroadov sveta
Poznáte charizmatickejší offroad ako Mercedes G? Áno, bol tu Land Rover Defender, ten je však čistý hardcore. Potom tiež Toyota Landcruiser a ešte pár typov naozajstných áut do terénu.
V ktorom však môžete mať šesťlitrový dvanásťvalec, luxusnú výbavu, skvelý vzhľad a možnosť zdolať terén, z ktorého sa SUV-čkam krúti hlava a karoséria?
Mercedes G toto všetko vie a v AMG verzii je ešte výraznejší. G65 vyrobia v limitovanej edícii 65 kusov. Spomínaný dvojturbový dvanásťvalcový šesťliter má ohromných 630 koní a rovných tisíc Nm krútiaceho momentu.
Malá lokomotíva vystrelí na rýchlosť sto kilometrov za hodinu za 5,3 sekundy, kvôli hranatej karosérii je maximálna rýchlosť obmedzená na 230 kilometrov za hodinu. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňová dvojspojková skriňa.
Vyšperkovaný k dokonalosti
Final Edition AMG G65 ozvláštnili bronzovými elementami, ktoré vyzdvihujú vzhľad a „špeciálnosť“ verzie. Platí to aj pre krásne 21-palcové disky kolies.
Maličkosti, ako šedé prahy, strieborné strmene, koncovky výfuku na bočnej strane a luxusný „finiš“ interiéru si vychutnajte na niekoľkých fotografiách, ktoré Mercedes zverejnil.
Na novom Mercedese G v Nemecku usilovne pracujú. Gunnar Guethenke, jeden z ľudí zodpovedných za vývoj, potvrdil princípy poriadneho offroadu aj v chystanej budúcej generácii. V dobe, kedy aj offroady prechádzajú na samonosnú karosériu, si má „Géčko“ ponechať starý dobrý rám.
Prvé M-Klasse malo mimochodom nahradiť G-Klasse už v roku 1997? Nakoniec sa tak, našťastie, nestalo.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.