StoryEditor

Mercedes sa s legendou lúči vo veľkom štýle. Špeciálnou edíciou za stovky tisíc eur

25.10.2017, 15:15
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Legendárne „Géčko“ od Mercedesu po 38 rokoch však úplne nekončí.

Mercedes G dostane podľa doterajších informácií svojho nástupcu. Vývojári sa dokonca bijú do hrude, že bude rovnako odolný a chlapský, ako súčasný typ.

Štyri desaťročia sú úctyhodný čas, a preto Mercedes predlžuje lúčenie prostredníctvom špeciálnych verzií. Tentokrát ide o AMG G65 Final Edition s dvanásťvalcom pod kapotou. Vyrobia však len 65 kusov, každý bude stáť závratných 310-tisíc eur.

Jeden z najlepších offroadov sveta

Poznáte charizmatickejší offroad ako Mercedes G? Áno, bol tu Land Rover Defender, ten je však čistý hardcore. Potom tiež Toyota Landcruiser a ešte pár typov naozajstných áut do terénu.

V ktorom však môžete mať šesťlitrový dvanásťvalec, luxusnú výbavu, skvelý vzhľad a možnosť zdolať terén, z ktorého sa SUV-čkam krúti hlava a karoséria?

​Mercedes G toto všetko vie a v AMG verzii je ešte výraznejší. G65 vyrobia v limitovanej edícii 65 kusov. Spomínaný dvojturbový dvanásťvalcový šesťliter má ohromných 630 koní a rovných tisíc Nm krútiaceho momentu.

Malá lokomotíva vystrelí na rýchlosť sto kilometrov za hodinu za 5,3 sekundy, kvôli hranatej karosérii je maximálna rýchlosť obmedzená na 230 kilometrov za hodinu. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňová dvojspojková skriňa.

Vyšperkovaný k dokonalosti

Final Edition AMG G65 ozvláštnili bronzovými elementami, ktoré vyzdvihujú vzhľad a „špeciálnosť“ verzie. Platí to aj pre krásne 21-palcové disky kolies.

Maličkosti, ako šedé prahy, strieborné strmene, koncovky výfuku na bočnej strane a luxusný „finiš“ interiéru si vychutnajte na niekoľkých fotografiách, ktoré Mercedes zverejnil.

Na novom Mercedese G v Nemecku usilovne pracujú. Gunnar Guethenke, jeden z ľudí zodpovedných za vývoj, potvrdil princípy poriadneho offroadu aj v chystanej budúcej generácii. V dobe, kedy aj offroady prechádzajú na samonosnú karosériu, si má „Géčko“ ponechať starý dobrý rám.

Prvé M-Klasse malo mimochodom nahradiť G-Klasse už v roku 1997? Nakoniec sa tak, našťastie, nestalo.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 03 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 04 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 05 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 17:43