StoryEditor

Z Bratislavy do celého sveta. Pozreli sme sa na miesto, kde vzniká najluxusnejšie Audi

13.09.2018, 12:15
Mali sme výnimočnú príležitosť navštíviť miesto, kde sa rodí vlajková loď značky Audi - priamo vo výrobnom bratislavskom závode Volkswagen Slovakia.

Zamestnancov najväčšieho podniku na Slovensku, automobilky Volkswagen sídliacej v Devínckej Novej Vsi, čakala tento rok nová výzva aj v podobe vôbec najluxusnejšieho modelu Audi. Novinka Q8 totiž dopĺňa špičkové vozidlá Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, ktoré sa vyrábajú pre celý svet exkluzívne v Bratislave.

Do portfólia závodu patrí tiež malé duo Škoda Citigo a Volkswagen up! - ten mimochodom schádza z výrobnej linky tak v spaľovacej podobe, ako aj v športovej GTI verzii či elektrifikovanom variante.

​Na tlačovej konferencií značky Audi, ktorá sa uskutočnila priamo na území podniku Volkswagen Slovakia, sme sa nielen podrobne oboznámili s modelom Q8, ale tiež sme mali možnosť nahliadnuť na časť výroby tohto vozidla.

Zamestnanci, ktorí na špičkovej novinke v závode pracujú, musia dodržiavať prísne podmienky a podľa slov hovorcu Volkswagen Slovakia Michala Ambroviča, momentálne beží výroba na maximálnu možnú kapacitu.

V areály bratislavského Volkswagenu nájdeme dokonca aj svetový unikát - lanovku premiestňujúcu modely z výrobnej haly na testovaciu trať. Auto počas svojho vzniku v rámci závodu totiž absolvuje hneď niekoľko dôležitých "zastávok".

Od uvedenia modelu na slovenský trh evidujú už 27 objednávok, pričom závod je schopný vyprodukovať denne až 870 kusov. Ako sme mohli vidieť v prísne strážených priestoroch, nepôjde o žiadne "ľudové" výbavy. Model totiž už svojou základnou cenou (zhruba 77-tisíc eur) dáva jasne najavo, že sa radí medzi špičku v segmente.

Zamestnancov čakala tiež výzva v podobe bezrámových okien, ktoré sú pri športovo-úžitkových modeloch veľkou raritou. Audi Q8 vďaka nim získala ešte o kúsok väčšiu atraktivitu, pričom systém disponuje zaujímavosťou v podobe mierneho vysunutia okna po otvorení hliníkových dverí.

Novinka môže disponovať až 22-palcovými diskami kolies a nechýba ani pohon všetkých kolies quattro s mechanickým samo-svorným diferenciálom či 48-voltová sieť a technológia mild-hybrid. Veľkorysý priestor je dosiahnutý rázvorom náprav 2 995 milimetrov, čo je rovnaká hodnota ako pri modeli Q7.

Porsche Slovakia

​Oproti nej je nové Audi Q8 kratšie, no vďaka väčšej šírke a agresívnemu dizajnu pôsobí podstatne mohutnejšie. K dispozícii je tiež dostatočný objem batožinového priestoru s hodnotou 605-680 litrov, prípadne po sklopení posuvných zadných sedadiel až 1 755 litrov.

Nájdeme tu kvalitné materiály a najmodernejšie asistenčné systémy, ktoré sa starajú o bezpečnosť a pohodlie vodiča. Na začiatku je k dispozícii výhradne motor 50 TDI, čiže trojlitrový naftový šesťvalec s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 600 Nm.

Spojený je s osem-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a využíva 48 V sieť. Maximálka je na úrovni 235 kilometrov za hodinu a na stovku dokáže novinka šprintovať už za 6,5 sekundy. Neskôr pribudnú do portfólia aj benzínové, či podstatne výkonnejšie verzie.

Výroba modelu Q8 už teda naplno beží a my vám už čoskoro prinesieme tiež redakčný test tohto najluxusnejšieho modelu v ponuke značky Audi.

01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 05 - Modified: 2024-11-04 08:57:50 - Feat.: - Title: Rudolf Huliak zrazil hodnotu SNS na minimum, Hlas si príde na svoje
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 06:42