Prísne emisné limity tlačia automobilky k výraznému presadzovaniu elektrifikovaných modelov či výrobe čisto elektrických vozidiel.
Tie následne dokážu v spoločnosti klasických áut znížiť celkovú flotilovú hodnotu emisií na značku, no niektorí výrobcovia uvažujú o prechode na výrobu výhradne elektrických vozidiel.
Takou značkou je napríklad Smart, výrobca naozaj kompaktných mestských automobilov z Nemecka. Ten odštartoval svoju "elektrickú" plejádu už v roku 2009, kedy predstavil prvú elektrickú verziu dvojmiestneho modelu ForTwo.
Dnes sú všetky modely v portfóliu značky dostupné tak s kombináciou so spaľovacím motorom, ako aj v prevedení elektromobilu. Prvé informácie hovorili o zastavení výroby spaľovacích verzií na území Severnej Ameriky, kde po vyradení spaľovacích verzií z ponuky predaj modelov klesol.
Teraz sa však hovorí aj o Európe, kde by sa mestské automobily Smart mali predávať výhradne v elektrickej verzii už od apríla budúceho roka. Išlo by teda o známe modely ForTwo či ForFour, ktoré budú využívať na pohon jedine elektromotor.
Oba už teraz ponúkané elektromodely (rovnako aj Cabrio) využívajú elektromotor v maximálnym výkonom 60kW. Krútiaci moment siaha na hranicu 160 Nm a maximálna rýchlosť je stanovená na 130 kilometrov za hodinu. Kapacita akumulátora je 17,6 kWh a dojazd sa pohybuje na úrovni 150-160 kilometrov (podľa staršieho testovania NEDC).
Spaľovacie verzie sú poháňané benzínovým trojvalcovým motorom s výkonom 52 alebo 66 kW. Krútiaci moment je pritom 91 alebo 135 Nm, pričom maximálka je stanovená na 151 a 155 kilometrov za hodinu.
Dôvodom vyradenia spaľovacích verzii sú stále prísnejšie emisné nároky a keďže modely so spaľovacím motorom spĺňajú len normu Euro6c, pre značku by to znamenalo problém. Takéto vozidlá totiž od septembra 2019 nezískajú tipové schválenie na území Európy.