Ak sa spomenie značka Lamborghini, mnohí alebo dokonca väčšina si predstaví práve superšportové luxusné automobily, ktoré sú predurčené na "trhanie asfaltu" a do svojej kabíny usadia maximálne dve osoby. O praktickej stránke, kedy by ste sa do kufra nabalili minimálne na týždeň teda nemôže byť veľmi reč.
Dnešný trend je však SUV, športovo-úžitkové autá ma totiž stále viac automobiliek a v súčasnosti už viac-menej nie je značka, ktorá by ich vo svojom portfóliu neponúkala. Dokonca aj tie, ktoré boli zásadne proti nim a pred niekoľkými rokmi by sme od nich auto tohto segmentu vôbec neočakávali.
Dopyt zákazníkov je však taký silný, že sa aj značkám ako Lamborghini, Bentley či Rolls-Royce oplatí vstúpiť do "neprebádaných" vôd. Prinesie to k ich značke okrem iného tiež trošku inú klientelu.
Možno tú, ktorá si zakladá na praktickosti a nechce parkovať v garáži nákupného centra s "opozeranými" značkami známych prémioviek. Samozrejme, takýto zákazník rozhodne nemôže mať hlboko do vrecka.
Lamborghini už niekoľko mesiacov ponúka svoj vôbec prvý SUV model Urus a zdá sa, že novinka má celkom slušný úspech - je najpredávanejšie auto talianskeho výrobcu. Teraz chce však automobilka upriamiť pozornosť verejnosti práve na praktickú stránku vozidla. Využila na to zaujímavú video-reklamu, kde predstavuje všetky prednosti auta aj so zameraním na rodinu.
Znázorňuje, že na predné sedadlá sa bez problémov usadí aj dvojmetrový človek, batožinový priestor dokáže zhltnúť 616 litrov nákladu (prípadne 574 litrov pri koncovej polohe zadných posuvných/sklopných sedadiel). Zaujímavou vychytávkou je potom výsuvná plošina v kufri, ktorá uľahčí nakladanie/vykladanie batožiny.
Kabína je päťmiestna a podľa slov značky zaistí aj maximálny priestorový komfort. Pre dlhé diaľničné presuny či rozptýlenie detí na zadných sedadlách poslúži následne displej ukotvený na zadnej časti predných sedadiel. Praktické sú i výsuvné slnečné clony bočných okien.
Okrem špičkového výkonu teda Lamborghini Urus môže ponúknuť skvelý dizajn, praktickosť a byť tak alternatívou k "rodinným" automobilom vrcholnej triedy segmentu SUV. Priemerná cena modelu sa pohybuje na úrovni zhruba 380-tisíc eur, úplný základ štartuje od asi 180-tisíc eur (ten si však zrejme nikto nekúpi).