Majitelia škodoviek si možno budú môcť časom nechať doručiť nákup nie domov, ale priamo do kufra ich auta. Česká automobilka Škoda Auto totiž oznámila, že jej dcérska spoločnosť Škoda Auto DigiLab vyvíja systém doručovania online nákupov do batožinového priestoru vozidiel Škoda.
Kuriéri s nákupmi dočasne získajú zabezpečený prístup do kufra auta. Vozidlo spoznajú podľa umiestnenia a ŠPZ, uviedla automobilka v tlačovej správe. Kedy by mohol začať systém fungovať, zatiaľ automobilka presne neuviedla.
Škoda pri vývoji systému spolupracuje aj s internetovými obchodmi ako Alza.cz a Rohlik.cz. V pilotnom projekte začnú testovať technológiu potrebnú pre vzdialený prístup k vozidlu. Zákazník musí dať súhlas prostredníctvom mobilnej aplikácie, a kuriérovi sa potom pomocou GPS zobrazí presná pozícia vozidla.
Získa jednorazový zabezpečený prístup, s ktorého pomocou batožinový priestor vozidla otvorí. Musí to však stihnúť v časovom úseku, ktorého dĺžku určí priamo majiteľ vozidla. Kuriér vloží zásielku do kufra auta, zamkne mobilnou aplikáciou vozidlo a zákazník dostane správu o úspešnom doručení jeho tovaru.
"Tento pilotný projekt je konkrétnou ukážkou toho, ako pomocou najmodernejších technológií uľahčíme a spríjemníme ľuďom ich každodenný život. Teším sa na to, že tento projekt spoločne s našimi partnermi ďalej rozvinieme," povedala vedúca Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá.
Podľa automobilky sú zatiaľ tieto služby a technológie v skúšobnej fáze. Malý okruh zákazníkov už však začne systém pre partnerov projektu skúšať aj priamo v praxi.
Škoda Auto DigiLab slúži českej automobilke ako centrálna dielňa pre vývoj nových služieb súvisiacich s mobilitou a novými technológiami. Je súčasťou medzinárodnej start-upovej scény a neustále vyhľadáva nové možnosti kooperácie s kreatívnymi mozgami z oblasti informačných technológií.