Takmer na dennej báze prichádzajú správy o nových a nových elektromobiloch. Elektrifikácia, bohužiaľ, pomaly zabíja skvelé, no "smädné" superšporty so spaľovacím motorom a v dnešnej dobe i vysokými emisiami.
Ďalším na čiernej listine môže byť teraz skvelý športiak Audi R8. Napriek tomu, že na 2019 New York Auto Show ukázal výrobca „limitku“ s označením R8 V10 Decennium, viaceré správy tvrdia, že Audi R8 by mala nahradiť elektrická verzia už v roku 2022. Elektrický superšport by mal niesť názov Audi e tron GTR.
Akási elektrická verzia R8 by mala stáť na platforme Porsche Taycan. Hans-Joachim Rothenpieler, šéf výskumu a vývoja Audi, tvrdí: „Audi Sport musí mať e-mobilitu a naše ikony musia prejsť na elektrinu. Diskutujeme o športových automobiloch a modeloch RS. Budú potrebovať zmenu smerom k e-mobilite.“
Vyzerá to teda tak, že Audi si podobne ako Volkswagen po emisnej kliatbe dieselgate jasne určilo smerovanie do budúcnosti a dotkne sa aj exkluzívnej divízie s označením Audi Sport.
Audi vraj plánuje pracovať na elektrickom superšporte, ktorý by mal vystreliť na stovku už za dve sekundy. Týmto počinom chcú Nemci konkurovať extrémne rýchlym elektrickým superšportom typu Rimac, Tesla Roadster a ďalším, s ktorými sa túto jar akoby roztrhlo vrece, čoho dôkazom sú mnohé premiéry z autosalónu Ženeva 2019.
Súčasná generácia Audi R8
Okrem brutálneho zrýchlenia chcú atakovať 500 kilometrovú hranicu dojazdu na plné nabitie. Ďalej sa šepká tiež o používaní polovodičových batérií a bezdrôtového nabíjania. Hovoríme o technológiách, ktoré neprídu ešte niekoľko rokov, preto treba brať tieto špekulácie s nadhľadom.
Audi sa k týmto informáciám nechce oficiálne vyjadrovať, no podľa rôznych správ chcú s elektrickým nástupcom R8 prísť už v roku 2022. Osobne by sme zánik Audi R8 v podobe, v akej ju poznáme dnes, videli veľmi neradi. Snáď sa čoskoro dozvieme o plánoch Audi viac.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.