Počet modelov elektrických áut dostupných spotrebiteľom v Európe by sa mal už do roku 2021 viac ako strojnásobiť na 214 zo 60 na konci roka 2018. Vyplýva to z analýzy Európskeho zväzu pre dopravu a životné prostredie, ktorá vychádza z údajov výskumnej spoločnosti IHS Markit.
Záujem o elektrické autá však aktuálne stagnuje. Dôvodom je najmä nedostatok dobíjacích staníc a vyššie ceny elektrických modelov áut. Cenovo dostupnejšie možnosti by však mohli prinútiť spotrebiteľa odísť od benzínových a naftových vozidiel skôr, než sa očakávalo, píše server BBC.
V roku 2021 by mali automobilky na trh dodať 92 plne elektrických modelov a 118 takzvaných plug-in hybridných vozidiel, ktoré je možné dobíjať aj z bežnej zásuvky, kombinujúc elektromotor a spaľovací motor.
Ak automobilky tieto plány dodržia, mohlo by do roku 2025 mať "zástrčku" na dobíjanie až 22 percent vyrobených vozidiel. Výrobcovia by tak boli schopní splniť emisný cieľ Európskej únie týkajúci sa automobilov, ktorý počíta s emisiami oxidu uhličitého vo výške 95 gramov na kilometer.
Najväčšie závody na výrobu elektrických vozidiel budú v Nemecku, Francúzsku, Španielsku a Taliansku. Do roku 2023 by v regióne mohlo byť 16 závodov na veľké lítium-iónové batérie.
Medzi elektrickými vozidlami sa objavujú aj luxusné športové značky. Tento týždeň napríklad automobilka Lotus, ktorú vlastní čínska spoločnosť Geely, predstavila svoje elektrické "hyperauto" s označením Evija v cene dvoch miliónov libier (asi 2,2 milióna eur).
Táto novinka je pritom schopná dosiahnuť až rýchlosť cez 320 kilometrov za hodinu. V marci firma Automobili Pininfarina predstavila podobne drahý automobil s názvom Battista.